خسرو عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اکنون حدود ۹ هزار دانشجو در ۴۹ رشته تخصصی و ۲۳۲ کدرشته این دانشگاه و چهار دانشگاه اقماری دانشگاه لرستان مشغول تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: توسعه کمی دانشگاهها در دولت های قبلی به وفور صورت گرفته و دانشگاه لرستان نیز در این زمینه بهره مندی خوبی داشته است اما بر اقتضای جامعه و رشته های مورد نیاز امکان توسعه کمی وجود ندارد.

عزیزی ادامه داد: درصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه های لرستان ۴۵ درصد است  و این امر عدم تناسب رشته های استان با نیاز بازار کار را نشان می دهد در حالی که  در برخی رشته های تحصیلی صندلی خالی نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: از طرفی بنا بر آمایش آموزش عالی استان  برخی رشته های مورد نیاز استان مانند گردشگری، شیلات، محیط زیست، باستان شناسی با استقبال دانشجویان مواجه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت افزایی دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه اظهار داشت: در این راستا با ارائه واحدهای اختیاری جهت مهارت افزایی دانشجویان علاوه بر تحصیل در رشته های تحصیلی تلاش می شود.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: بحث  عدم تناسب رشته های تحصیلی با نیاز بازار مشکلی است که در توسعه کمی بی رویه ای که در گذشته در همه کشور رخ داد،چشمگیر است ودر این راستا برنامه ریزی و مطالعاتی در دست اقدام است.

وی افزود: در بحث رتبه بندی علمی این دانشگاه در راستای  کمیت تولید علم رتبه ۳۵ را در بین دانشگاه های کشور و در حوزه کیفیت رتبه ۴۲ را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.