پیمان آراسته  گفت: در حال حاضر ۲۷ مرکز علمی-کاربردی فعال در البرز وجود دارد که ۲۳ مرکز در ترم جاری دانشجو پذیرش کرده‌اند و نزدیک به ۲۰ هزار دانشجو در رشته‌های شغل محور در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان البرز تحصیل می‌کنند.

آراسته افزود: خوشبختانه فارغ‌التحصیلان علمی-کاربردی همزمان با تحصیل اگر از قبل شاغل نبوده‌اند شاغل می‌شوند و به همین دلیل نرخ اشتغال در دانش‌آموختگان علمی-کاربردی بیش از ۸۵ درصد است.

وی با بیان اینکه در رویکرد جدید ایجاد مراکز نوآوری را دنبال می‌کنیم افزود: با ایجاد شرکت‌های نوپا و دانش بنیان علاوه بر اینکه دانشجویان ما مهارت آموز خواهند شد با توجه به امکاناتی که در اختیار آنان قرار می‌گیرد می‌توانند خلاقیت‌های خود را هم پرورش دهند تا به ثمر برسد و دانشجو حین فارغ التحصیلی با یک شرکت نوپا به کار بپردازد.

رئیس دانشگاه علمی-کاربردی البرز افزود: رویکرد دیگر بحث بین المللی کردن مهارت است، این رویکرد دو امکان را ایجاد می‌کند یکی اینکه حوزه اشتغال فارغ التحصیلان ما به کشورهای منطقه گسترش پیدا می‌کند و دوم اینکه مراکز ما این فرصت را پیدا می‌کنند تا متقاضیان مهارت آموزی را از کشورهای منطقه را جذب کنند.

وی ادامه داد: برای تحقق این رویکردها، کیفیت آموزش‌های ما باید ارتقا پیدا کند و این اصلی‌ترین نقشی است که الان دانشگاه در حال ایفای آن است.

آراسته در بخش دیگری اعلام کرد: تمام مراکز ما دارای هویت هستند و اساسنامه مصوب و مورد تأیید وزارت علوم دارند و مدرسان ما همه براساس فرآیند جذب مورد تایید وزارت علوم تدریس می‌کنند، همه اینها در جهت این است که آموزش‌های ما روز به روز با کیفیت‌تر صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال پنج مرکز جدید داشتیم و سه پرونده دیگر هم در دست انجام داریم و امیدوار هستیم آنها هم مجوز بگیرند تا تعداد مراکز ما به ۳۰ واحد در استان برسد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1277870
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.