احمدرضا پیش‌بین روز چهارشنبه در نشست خبری در اراک افزود: این دانشجویان در ۸۰۰ رشته در مراکز علمی آموزشی این دانشگاه مشغول کسب علم هستند.
وی اظهارداشت: ۷۵ درصد دانش آموختگان مراکز دانشگاه علمی و کاربردی، شاغل هستند که ۴۵ درصد آنان در ارتباط با رشته تحصیلی خود به کارگرفته شده اند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی کشور گفت: این دانشگاه در سال ۹۹ به صورت محدود در مقطع ارشد در رشته های خاص پذیرش دانشجو خواهد داشت.

پیش بین افزود: برای اولین بار قهرمانان ورزشی به صورت رایگان در دانشگاه علمی و کاربردی پذیرش می شوند و در صورت علاقه به تغییر رشته، تخفیف ۳۰ درصد شهریه برای آنان اعمال می شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی وکاربردی کشور گفت: این مجموعه تاکید دارد کلاس های دانشجویان در طول هفته توزیع شود و از ارائه کلاس ها در روزهای تعطیل و ساعت شب خودداری شود.

 اولین المپیاد مهارتی دانشگاه علمی کاربردی در استان مرکزی برگزار می شود
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان مرکزی نیز گفت: اولین المپیاد مهارتی دانشگاه علمی کاربردی با توجه به ظرفیت علمی و صنعتی استان، آبان ماه سال جاری در این دانشگاه  برگزار می شود.

«مهدی رئوفی» افزود: این المپیاد علمی در رشته های گرافیک، فناوری اطلاعات و ماشین افزار برای دانشجویان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: المپیاد در طول یک ترم برگزار می شود که برگزیدگان استانی و منطقه ای در نهایت در استان مرکزی معرفی خواهند شد و  برگزاری کارگاه آموزشی از جمله ویژگی این المپیاد علمی است.

رئوفی افزود: از ۳۰۰ هزار دانشجو علمی کاربردی کشور ۲۰ درصد آنان در این رقابت علمی شرکت می کنند.

وی  اظهار داشت: طبق بخشنامه ای که سال ۹۶ ابلاغ شد مراکز دولتی وابسته به این دانشگاه باید تعطیل شوند و فقط مراکز حضوری مجاز به پذیرش دانشجو هستند.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان مرکزی گفت: در هیچ قسمت از این بخشنامه نسبت به جا به جایی کارکنان صحبت نشده است زیرا این افراد کارکنان دولتی نبوده و کد پرسنلی ندارند.

رئوفی افزود: تلاش شد تا این افراد جذب دستگاه هایی شوند که مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی را ایجاد کرده اند و در این استان با راه اندازی مرکز هتل باغ امیر کبیر بخشی از این افراد توانستند جذب شوند.

وی اظهار داشت: مرکز دانشگاهی علمی و کاربردی اراک در ماه آینده به صورت پودمانی پذیرش دانشجو  دارد و در همین مدت  مرکز علمی کاربردی ماشین سازی اراک برای ۲۰ دانشجو آموزش زیر آبی ارایه می کند.

وی اظهار داشت: مرکز فرودگاهی اراک با هدف مطرح شدن این مجموعه پروازی تا ماه آینده به صورت پودمانی پذیرش دانشجو دارد.

رونمایی از ساعت آفتابی مرکز آموزش علمی کاربردی و گشایش مرکز آموزش علمی کاربردی مجتمع سیاحتی و تفریحی امیرکبیر اراک از برنامه های  سفر ‌معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی کشو ر به اراک بود

مجتمع سیاحتی و تفریحی امیرکبیر اراک با ۲ رشته هتلداری و تشریفات امسال دانشجو پذیرش کرده است.

سه هزار و ۷۰۰ دانشجو علمی کاربردی در ۲۰ مرکز استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

۶۹۹۱/۶۰۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.