به گزارش ایرنا ، خسرو عزیزی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در سالن جلسات کتابخانه مرکزی این دانشگاه بیان کرد: در راستای افزایش سرانه فضای آموزشی این دانشگاه در سال های گذشته حدود ۳۴ هزار متر مربع ساخت و ساز انجام شده و اکنون کل مساحت سرانه فیزیکی در دانشگاه لرستان به ۱۰۰ هزار مترمربع رسیده است.

وی اظهار داشت: در راستای تولید علم و حرکت به سمت دانشگاه جامعه محور در تولید مقالات معتبر بین المللی حدود ۳۳۰ درصد رشد علمی در دانشگاه ایجاد شده و در حوزه های برون دانشگاهی نیز رشد ۳۰۰ درصدی را شاهد هستیم.

به گفته وی اکنون هیچگونه مشکلی برای خوابگاه دانشجویان خواهر در این دانشگاه وجود ندارد و برای دانشجویان جدیدالورود نیز برنامه ریزی شده است.

عزیزی اظهار داشت: در راستای تامین خوابگاه برادران در این دانشگاه به شدت کمبود وجود دارد و تلاش می شود که خوابگاه ها در داخل سایت دانشگاه تجمیع شود

وی عنوان کرد: توسعه کمی در دولت های قبلی به وفور صورت گرفت و دانشگاه لرستان نیز در این زمینه بهره مندی خوبی داشته است اما بر اقتضای جامعه و رشته های مورد نیاز امکان توسعه کمی وجود ندارد.

عزیزی ادامه داد: درصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه های لرستان ۴۵ درصد است  و این بیانگر عدم تناسب رشته های استان با بازار کار است و در برخی رشته های صندلی خالی وجود دارد.

وی اضافه کرد: از طرفی بنا بر آمایش آموزش عالی استان  برخی رشته های مورد نیاز استان مانند گردشگری، شیلات، محیط زیست، باستان شناسی با استقبال دانشجویان مواجه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت افزایی دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه اظهار داشت: در این راستا با ارائه واحدهای اختیاری جهت مهارت افزایی دانشجویان علاوه بر تحصیل در رشته های تحصیلی تلاش می شود.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: بحث  عدم تناسب رشته های تحصیلی با نیاز بازار مشکلی است که در توسعه کمی بی رویه ای که در گذشته در همه کشور رخ داد،چشمگیر است ودر این راستا برنامه ریزی و مطالعاتی در دست اقدام است.

وی افزود: در این دانشگاه تلاش می شود با تعامل با جامعه بتوانیم نیروهای فارغ التحصیل را  به حوزه های صنعت تزریق کنیم  و از طرفی جهت تقویت دیپلماسی دانشگاه در حال حاضر ۵۳ دانشجوی خارجی از کشورهای افغانستان، نیجریه، پاکستان و عراق در دانشگاه لرستان تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: در بحث رتبه بندی علمی این دانشگاه در راستای  کمیت تولید علم رتبه ۳۵ را در بین دانشگاه های کشور و در حوزه کیفیت رتبه ۴۲ را داریم.

وی افزود: برای رفع این مشکل و ارتقای کیفی دانشگاه آیین نامه های آموزشی ارتقا را داده ایم که تاکید بر رشد مقالات کاربردی دارد.

عزیزی بیان کرد: به همین منظور  هر هیئت علمی که ایده ای داشته باشد و مقاله خود را فناوری کند در ارتقا و تشویق او آیین نامه ها در نظر گرفته نمی شوند.

/۶۰۶۰/۷۲۷۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.