معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل از تسهیل شرایط صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی برای فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با گردشگری برای فراهم شدن زمینه اشتغال در استان خبر داد.     به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، قادر تقی زاده در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: تمام متقاضیان دفاتر خدمات مسافرتی باید سابقه سه ساله فعالیت در دفاتر خدمات مسافرتی را داشته باشند، در صورتی که فارغ التحصیل رشته گردشگری در مقطع کارشناسی و یا بالاتر باشد نیاز به ارائه سه سال سابقه فعالیت نیست. 
وی اضافه کرد: در بخشنامه جدید هرگونه فعالیت در آژانس‌های مسافرتی اعم از بند الف، بند ب یا بند پ تصریح شده و جز سه سال سابقه محسوب خواهد شد. 
تقی زاده همچنین به تسهیل شرایط دیگر در تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی اشاره و تاکید کرد: طی بخشنامه های قبلی قرار بود در صورت ثبت شرکت های حقوقی در این رابطه 30 درصد از سهام شرکت به اسم مدیر عامل آن شرکت باشد که این موضوع با قوانین تجارت مغایر بوده و مشکلاتی را به دنبال داشت. 
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان تصریح کرد: سرمایه گذاران علاقمند به دلیل این بند بخشنامه از تاسیس دفاتر استقبال نمی کردند بطوریکه با پیگیری‌های صورت گرفته از سازمان مرکزی الزام این بند حذف شده و پس از این ضروری نیست مدیرعامل سهام دار شرکت باشد. 
گفتنی است، در آغاز دولت تدبیر و امید 24 دفتر در استان اردبیل فعالیت داشت که در وضعیت فعلی به 46 دفتر خدمات مسافرتی رسیده ، پرونده پنج متقاضی دیگر نیز در کمیسیون فنی تصویب شده است.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.