به گزارش خبرنگارایرنا، حجت الاسلام سید محسن موسوی  شامگاه یکشنبه در دیدار رئیس سازمان بسیح اصناف کشور، با تبریک عید سعید غدیر وگرامیداشت هفته بسیج اصناف کشور ، اظهار داشت: برخی اصناف ۱۰ میلیارد ریال سرمایه خود را در زمان وقوع سیل از دست داده اند و تسهیلات ۴۵۰ میلیون ریالی با دردسر و مشقت به آنها تعلق گرفته که کسب و کار آنها را احیا نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت پنج هزار و ۶۰۰ بسته لوازم خانگی بین سیلزدگان شهرستان پلدختر توزیع کرد اما حدود ۴۰۰ خانوار تاکنون این بسته ها را دریافت نکردند که انتظار می رود این امر تحقق یابد تا با توزیع این بسته ها ، ازآلام آنها کاسته شود.

وی عملکرد نیروهای جهادی درپلدخترسیلزده را مطلوب توصیف کرد و افزود: پیام مقام معظم رهبری در رابطه با کار جهادی برای همه ما فصل الخطاب است و گروههای جهادی با حسن ختام قرار دادن فرمایشات معظم له در جریان وقوع سیل در پلدختر با ایجاد قرارگاه هایی بسیار خوب عمل کردند.

امام جمعه پلدختر گفت:  همکاری و همدلی بین مردم ایران در زمان وقوع بحران و حوادث در دنیا نظیر ندارد که مردم بدین شکل ورود پیدا کرده و کمک حال آسیب دیدگان باشند.

حجت الاسلام موسوی مردم پلدختر را ولایتمدار ، صد درصد شیعه امیرالمومنین (ع) و محب ائمه معصومین (ع) دانست و خاطرنشان کرد: شهر پلدختر در دوران دفاع مقدس ۸۲ بار مورد آماج بمباران جنگنده های رژیم بعثی صهیونیستی عراق قرارگرفت و با تقدیم  شهدای زیادی به هویزه ثانی لقب گرفت .

وی افزود:مردم آسیب دیده از سیل پلدختر مردمی خون گرم و محترم هستند و برخی از این خانواده ها تمام زندگی خود را از دست داده اند که باید از صفر شروع کنند .

امام‌جمعه پلدخترگفت: تمام زیرساخت‌های این شهر از بین رفته و مردم  به کمک خیرین نیازمندند و چشم‌انتظار ایجاد زیرساخت‌ها هستند.

حجت الاسلام موسوی افزود: مردم پلدختر با کشاورزی امرار معاش و زندگی می کنند و در این شهرصنعت خاصی شکل نگرفته ، منطقه زیودار و بن‌لار این شهرستان قطب انجیر سیاه کشور است که تولیدات آن به کشورهای خارجی صادر می شود اما باغات آنها در جریان سیل امسال خسارت دیدند.

 /۶۰۶۰/۷۲۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.