سید حسن میرعماد روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: بیشتر تسهیلات ارائه شده برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در بخش کشاورزی از راهبردهای مهم برای رونق کسب و کار در استان سمنان است و باید با تمام قوا از فعالان این بخش حمایت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی استان سمنان کمبود نقدینگی است که با ارائه بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه روز افزون این بخش از اقتصاد استان در سال‌های گذشته قدم‌های جدی برداشته شده است.

میرعماد اضافه کرد: تاکنون ۷۰۳ واحد تولیدی در بخش کشاورزی سمنان تسهیلات دریافت کردند که در سالجاری هم ارائه تسهیلات و حمایت از فعالان اقتصادی ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: نصب سامانه‌های نوین آبیاری و بازسازی کانال‌های انتقال آب از راهکارهای اساسی برای کاهش تنش‌ آبی در بخش کشاورزی سمنان است که با ارائه تسهیلات در سالجاری اقدام‌های مثبتی در این بخش انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: راه‌اندازی واحدهای تولیدی گلخانه به منظور افزایش بهره‌وری در تولید کالا و اصلاح الگوی مصرف آب در استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

در این نشست با تصمیم اعضای کارگروه با معرفی ۱۳ واحدتولیدی دیگر به بانک‌های عامل به منظور دریافت تسهیلات به ارزش ۱۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۱۲ نفر موافقت شد.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

۷۳۳۹/ ۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.