به گزارش ایرنا ، علی نواداد روز سه شنبه در آئین معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: مهم ترین محور توسعه اردبیل توجه به بخش کشاورزی است و انتظار داریم در نظام بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین و سد عمارت ، نحوه تقسیم و توزیع بدون کوچک ترین تنش در منطقه باشد و مسئولان در این حوزه باید برنامه مدونی تدوین کنند.
او گفت: مدیریت منابع آب در کشاورزی بسیار مهم است و در شرایطی که 77 درصد منطقه اردبیل در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و سالانه در دشت اردبیل 15 میلیون مترمکعب برداشت منفی آب صورت می گیرد ، برای استفاده بهینه از این نعمت خدادادی باید برنامه ریزی اساسی داشته باشیم.
نواداد ، توسعه گلخانه ها برای افزایش صادرات و بهره وری بیشتر و توسعه آبیاری مدرنیزه و تحت فشار را از اولویت های مسئولان جهاد کشاورزی استان ذکر کرد و افزود: دست کم در 2 سال بعد باید 20 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبیاری مدرنیزه قرار بگیرد.
وی یکی از مشکلات کشاورزی این استان را نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی ذکر کرد و گفت: چهار سال قبل ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان 530 هزار تن بود که در سال جاری به یک میلیون و 225 هزار تن افزایش یافته است.
او افزود: نیاز است برای کشاورزی دنبال سرمایه گذار داخلی و خارجی باشیم و در تمام سطوح کارشناسی و مدیریتی جهاد کشاورزی باید نگاه مثبت و حمایتی به سرمایه گذار داشته باشد.
در این آئین با تجلیل از عدیل سروی ، مهندس خلیل نیکشاد به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل معرفی شد.
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.