مجید ولدان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دزفول افزود: یکی دیگر از مهمترین چالشهای کشاورزان در حال حاضر موضوع آب است که در تلاش هستیم بخشی از ظرفیت های تحقیقات کشاورزی را به سمت حل این چالش سوق دهیم تا بتوانیم بهره وری آب در بخش کشاورزی را بالا ببریم.
وی افزود: در حال حاضر عمده صادرات محصولات کشاورزی کشور به صورت خام انجام می شود که اگر بتوانیم صنایع تکمیلی را فعال و دانش فنی تبدیل محصولات خام به محصولات با ارزش افزوده را دریافت کنیم مشکل تا حدی مرتفع خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به مشکل فروش و عرضه برخی محصولات کشاورزی افزود :باید در کنار کشت فراسرزمینی بعنوان یکی از راهبردها و راهکارهای حل معضل کمبود آب ، به ارتقای ارزش افزوده محصولات کشاورزی و صادرات آنها نیز فکر کنیم .
ولدان گفت:بیش از 40 هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی انجام شده که در چهار دسته تحقیقات بنیادی،مقدماتی،یافته مبنا و تحقیقات فناورانه بنیان هستند که در بخش تحقیقات یافته مبنا ، نتیجه تحقیقات به کشاورز و مزرعه منتقل می شود .
مدیر کل دفتر امور فناوری در سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی اضافه کرد : رویکرد اصلی این سازمان در سال آینده دسته بندی و جمع بندی تحقیقات کشاورزی است که بخش عمده ای از آن مربوط به چالش های عمده فراروی بخش کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص دارد .
وی افزود:هدف سازمان در سال آینده انتقال یافته های این تحقیقات کشاورزی و انتقال یافته ها و دانش های فنی به کشاورزان است .
7278/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.