به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیامک بابایی‌فر ظهر امروز در نخستین نشست اعضای کارگروه مبارزه با قاچاق کالای استان قزوین که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  برگزار شد اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت از تولید و اشتغال، واحد‌های تولیدی سلامت محور در استان شناسایی می‌شوند.

وی افزود: واحدهای تولیدی  فعال در استان  با هدف حمایت و  برنامه‌ریزی جهت  پرداخت تسهیلات رونق تولید شناسایی خواهند شد.

بابایی‌فر بیان کرد: واحدهای سلامت محور  شامل  واحدهای تولیدی فعال در حوزه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، مواد و فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی هستند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به  سیاست‌ها و رویکردهای مبارزه با  قاچاق کالاهای  سلامت محور، گفت: توجه به عوامل اصلی شکل‌گیری قاچاق کالا‌های سلامت محور، شفاف‌سازی و انضباط بخشی در  واردات کالا، اقدامات فرهنگی  فراگیر و تقویت بازرسی و نظارت از جمله سیاست‌های پیش رو در مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری است.

وی عدم شفافیت در گردش کالاهای سلامت محور، تحمیل هزینه‌های سنگین قاچاق کالا به اقتصاد ملی، پائین بودن ریسک قاچاق کالاهای سلامت محور، تهدید سلامت عمومی جامعه، توجه کافی در فرهنگ‌سازی و  آموزش  را از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه  اعلام کرد. 

بابایی‌فر گفت: در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا با همکاری بخش صنعت و همچنین دستگاه‌های عضو کارگروه قاچاق کالای استان ضمن انجام پیش‌بینی‌های لازم به صورت برنامه محور  مشکلات  این حوزه را پیگیری و برطرف کنیم.

به گزارش تسنیم برنامه‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا سلامت محور که از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا  ابلاغ شده بود با حضور  اعضای کارگروه استانی قاچاق کالا تشریح و بررسی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.