به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مریم بیدخام شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های دانش‌بنیان استان قزوین که با حضور مسئولین استانی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به این که امسال سال اشتغال و تولید از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است ما از ظرفیت بانوان فعال و کارآفرین استان قزوین برای معرفی توانمندی‌های زنان در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان استفاده کردیم تا بانوان استان قزوین بتوانند در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و تولیدات دانش‌بنیان استان قزوین نگاهی خاص به تولیدات بانوان نیز داشته باشند.

بیدخام خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانوان تحصیلکرده و هنرمند استان قزوین توانسته‌اند بخش قابل توجهی از بار اقتصاد مقاومتی را به دوش بکشند و با ایجاد مشاغل خانگی، صنعتی و کشاورزی و با تکیه بر دانش و تحقیقات علمی توانمندی‌های این قشر از جامعه را به عرصه نمایش بگذارند.

وی افزود: فضای نمایشگاه شرایط بسیار مناسبی است که بانوان استان قزوین بتوانند ایده‌های ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای استان قزوین را فرا بگیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از تحصیل کرده‌های استان قزوین درپی رسیدن به مشاغل دولتی هستند در حالی که امروز دنیا با تکیه بر مشاغل خرد و دانش‌بنیان توانسته است مشکل اقتصاد را برطرف کند.

بیدخام عنوان کرد: در حال حاضر به دنبال ایجاد بانک اطلاعاتی جامع بانوان توانمند و کارآفرین استان قزوین هستیم که در مرحله نخست از فرمانداری‌های استان قزوین خواسته شده است تا بانوان توانمند و کارآفرین حوزه خود را به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین معرفی کنند.

وی بیان کرد: در مرحله بعدی سامانه جامع بانوان توانمند و کارآفرین استان قزوین در فضای مجازی در دسترس بانوان قرار خواهد گرفت تا بانوان فعال بتوانند به صورت خودمعرفی در سامانه به تکمیل اطلاعات و معرفی خود بپردازند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: این سامانه ویژه بانوان فعال در مشاغل خانگی خواهد بود ولی با تجمیع و تکمیل بانک اطلاعاتی جامع زنان استان قزوین اطلاعات بانوان فعال در صنعت، کشاورزی و واحدهای تولیدی نیز گردآوری خواهد شد.

بیدخام عنوان کرد: سیاست اصلی ما جداسازی بانوان از محیط خانواده نیست در حالی که ما به دنبال افزایش عفاف و حجاب در بین بانوان و از سوی دیگرتحکیم بنیان‌های خانواده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما از این فعالیت معرفی مشاغل درآمدزا و دانش‌بنیان در سال اشتغال و تولید در کنار وظایف اصلی بانوان در جمع خانواده است و معتقدیم با برنامه‌ریزی درست می‌توان به این هدف دست پیدا کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین همچنین بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حمایت از بانوان فعال در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620383
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.