قدرت‌الله مهدیخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت سالانه میلیاردها تومان در بخش خسارت حوادث از جمله سیل، زلزله و سیلاب هزینه می‌کند در صورتی که با پیش‌بینی و پیشگیری‌های لازم و به موقع می‌توان هزینه‌های یاد شده را به بخش صنعت، تولید و در نهایت اشتغال انتقال داد.

به گفته وی، به عنوان مثال در خسارت‌های خشکسالی و سیلاب سال‌های ۹۷ و ۹۹  قزوین دولت به ترتیب یک هزار ۸۱۰ میلیارد و یک هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان خسارت به این استان تخصیص داد.

مهدیخانی یادآور شد: به طور حتم در حوزه بحران با پیش‌بینی و پیشگیری می‌توان ضمن جلوگیری از وقوع بسیاری حوادث و هزینه کرد آن، در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و گردشگری شاهد جهش تولید در بخش‌های مختلف بود.

این مسوول بحران با بیان اینکه کشاورزان نیز با انجام تمهیدات لازم مثل بیمه کردن محصولات خود با مبالغ اندک می‌توانند ضمن جلوگیری از هزینه کرد دولت در این بخش، به سایر حوزه‌ها از جمله صنعت کمک کنند، گفت: وقتی سیلاب و یا آفتی گریبان محصولات کشاورزی را بگیرد که فاقد هر نوع بیمه‌ای هستند، متاسفانه بخشی از سرمایه‌های دولت و کشور باید جهت جبران، به آن سمت هدایت شود.

مدیرکل بحران استان قزوین اضافه کرد: برای تحقق شعار سال که به جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده باید مسایل پیش‌بینی و پیشگیری را جدی بگیریم و کارها و وظایفمان را نیز طوری انجام دهیم تا با وقوع هر بحرانی به مقابله و یاد در نهایت بازسازی نرسیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.