رضا طاهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان دارای ۳۰ هزار هکتار باغات انگور و درختان میوه و ۱۰ هزار هکتار محصولات زراعی و سیفی و تولیدات دامی است.

وی با بیان اینکه تاکستان در حوزه تولید کشمش رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: این شهرستان علاوه بر کشمش، در حوزه تولیدات انگور رتبه دوم و در حوزه تولیدات گوجه فرنگی در فصل تابستان به عنوان یکی قطب‌های اصلی کشور به حساب می‌آید.

طاهری قطب بودن کشاورزی تاکستان را نیازمند حمایت‌های ویژه دانست و عنوان کرد: قطب کشاورزی این شهرستان نیازمند اصلاح فرآیندهای تولید، توجه به منابع آبی، استقرار صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و توسعه صنعت گلخانه‌ای و بازاریابی است.

طاهری با بیان اینکه تاکستان از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی برخوردار است، اظهار داشت: اگر بتوانیم برای تسهیل امور کشاورزان در مناطق روستایی تسهیلات مورد نیاز بانکی فراهم کنیم، شاهد رونق روز افزون این قطب کشاورزی در استان خواهیم بود.

شهرستان تاکستان در فاصله 40 کلیومتری از مرکز استان قزوین و با داشتن چهار بخش مرکزی، اسفرورین، خرمدشت و ضیاء آباد دارای 65 درصد جمعیت شهری و ۳۵ درصد جمعیت روستایی است.

۴۲۹ شهرستان در کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.