معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: سطح زیر کشت گلخانه‌های این استان ۵۷ هکتار است.

جواد تشکری افزود: افزون بر ۵۰۰ نفر در ۲۵۰ واحد گلخانه استان فعالیت می‌کنند که بیشتر مربوط به طرح‌های سبزی و صیفی، پرورش گل،  گیاهان زینتی و توت فرنگی،  گوجه فرنگی و خیار است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی استانی پیشرو در کشت محصولات گلخانه‌ای است، اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های اخیر یکی از راه‌های مبارزه با خشکسالی و مهمترین راهکار افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، روی آوردن به کشت‌ گلخانه‌ای است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان در زمره استان‌هایی است که با توجه به محدودیت خاک، کوهستانی و سخت گذر بودن و همچنین شیب زیاد و سنگلاخی بودن برخی مناطق، شرایط چندان مناسبی برای کشت محصولات کشاورزی مختلف را ندارد.

تشکری یکی از مهمترین مشکلات و حلقه‌های مفقوده گلخانه‌داری در خراسان شمالی را گرانی نهاده‌های کشاورزی از جمله بذر عنوان کرد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و با بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در خراسان شمالی تولید می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.