حضرتقلی حیدری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به حضور 60 نفر از سرمایه گذاران کشورهای خارجی به این استان اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا با شرکت های داخلی و خارجی به صورت مشارکتی در پروژه های اعلام شده برای رشد و توسعه استان سرمایه گذاری کند.
وی طرح های ویژه کشاورزی برای سرمایه گذاری در کشور را شامل گلخانه، باغبانی، سردخانه، تهیه کارخانجات آبمیوه و کنسانتره، توزیع و بسته بندی میوه جات، گوشت و مواد پروتئینی، کارخانه چرم سازی عنوان کرد.
حیدری با اشاره به توانمندی ها و پتانسیل های بالای بخش کشاورزی در استان خراسان شمالی افزود: باید از این مزیت ها استفاده بیشتری برای جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گیرد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: نوع فعالیت این کارخانه ها در زمینه های تولید انواع فرآورده های لبنی، خوراک آماده دام، رب گوجه فرنگی، پاک کردن و بسته بندی حبوبات و خشکبار و فراورده های گوشتی، انواع ترشی و شوری، تولید لواشک و قره قروت است.
هم اکنون 70 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان وجود دارد که 50 درصد محصولات کشاورزی در این استان شانس فرآوری را دارند.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.