رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین روز دوشنبه در نشست کارگروه پدفاند غیرعامل در بخش کشاورزی افزود: اولویت بندی تهدید های بخش کشاورزی و پایش مستمر برای  شناسایی دقیق آسیب ها در این حوزه ضروری است.

فاطمه خمسه گفت: جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید در بخش کشاورزی دارایی و سرمایه های ارزشمندی دارد که صیانت از آنها باید اولویت این کارگروه باشد.

این مسوول اظهار داشت: پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی یک مساله اساسی و استراتژیک است چرا که خدشه و آسیب به این بخش امنیت غذایی و سپس امنیت روانی جامعه را دچار مشکل و آسیب می کند.

وی یادآور شد: باغ ها به ویژه باغ های زیتون و انگور، واحدهای کشت و صنعت، مجتمع های دامپروری و شبکه انتقال آب دشت قزوین از جمله سرمایه ها و زیرساخت های مهم بخش کشاورزی در استان قزوین به شمار می روند که باید برنامه های مرتبط با پدافند غیرعامل برای حفاظت از آنها باید تقویت شود. 

این مسوول همچنین با هدف کمک به ارتقای سطح حفاظت و صیانت از سرمایه ها و امکانات مهم بخش کشاورزی خواستار بازنگری در اولویت بندی طرح های و سرمایه های جهادکشاورزی در طرح جامع پدافند غیر عامل استان شد.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا به روش های مختلف به سرمایه های ما آسیب وارد سازد که زیرساخت های کشاورزی نیز از این موضوع مستثنی نیست،اظهار داشت: باید در این خصوص بسیار هوشیار باشیم.

خمسه اظهار داشت: اخیرا از صحبت های یک کارشناس در برنامه تلویزیونی در مورد شیر که غیرمسئولانه و نادرست بود، استفاده تبلیغاتی زیادی در شبکه های بیگانه و معاند شد که به ضرر صنایع دامپروری کشور تمام شد بنابراین باید مراقب اظهارات خود و عواقب ما در سطح افکار عمومی باشیم.

استان قزوین با کمتر از یک درصد مساحت کشور حدود پنج درصد محصولات کشاورزی ایران را تولید می کند.

پدافند عیرعامل به مجموعه اقداماتی غیرنظامی اطلاق می شود که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.