مصطفی مافی روز چهارشنبه در جشنواره جهادگران علم و فناوری استان قزوین، افزود: امروزه جوانان این مرز و بوم به توانمندی‌های زیادی رسیده‌اند ولی مسوولان هنوز باور ندارند و کارها را به آنها نمی‌سپارند و همین موضوع موجب حل نشدن مشکلات جامعه شده است.

مافی گفت: بسیاری از شهرک‌های صنعتی استان که نیمه فعال هستند با حضور جوانان نخبه استان فعال می‌شوند و از صنعت مونتاژکاری ۵۰ سال قبل به یک واحد فناورانه تبدیل خواهند شد بنابراین نیاز به دمیدن روح جدید در صنعت و کشاورزی استان محسوس است.

وی اضافه کرد: هم اینک همه زیرساخت‌ها در دانشگاه‌ها،  مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان به صورت جزیره‌ای فراهم است و باید آنها را به هم متصل کرده و شرایط جدیدی را در صنعت و کشاورزی استان ایجاد کنیم.

این مسوول گفت: احساس می‌کنیم در پارک علم و فناوری استان نیاز به یک کارگروه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است تا بتوان این ظرفیت‌ها را کنار هم قرار داده و شاهد تحولات بزرگی در این زمینه باشیم.

مافی اضافه کرد:۱۳ واحد صنعتی و دشت قزوین نیازمند یک مدل جدید برای بهره وری هستند تا قزوین به یک استان دانش بینان در این عرصه تبدیل شود.

وی افزود: استان قزوین می‌تواند محل مهاجرت شرکت‌های دانش بنیان توسعه یافته تهران باشد و اتفاقات و تحولات بزرگی را در گام دوم انقلاب در استان شاهد باشیم.

مافی اضافه کرد: امروزه با اتکا بر شعار "ما می‌توانیم" به جایی رسیده‌ایم که دیگر باور نداریم مساله علمی و فناوری مورد نیاز کشور وجود داشته باشد که توسط جوانان نخبه ایرانی حل و فصل نشود.

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین افزود: در این سال‌ها با اعتقاد و باور به این شعار به دستاوردهای متعدد در بخش‌های مختلف بدون هیچگونه کمک گرفتن از کشورهای خارجی دست یافته ایم که برای بسیاری از کشورهای پیشرفته موجب شگفتی و تعجب شده است.

این مسوول افزود: تحت همین باور، ایران برای اولین بار در ردیف هشت کشور جهان قرار گرفت و توانست ماهواره تحقیقاتی خود را با موفقیت در مدار قرار دهد درحالیکه کره جنوبی هشت بار امتحان کرده ولی هنوز نتوانسته است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های فناور و دانش بینان از اول سال ۹۲ تا کنون ۸۶۴ میلیون دلار صادرات داشته اند و با هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومان برگشت سرمایه ایجاد کرده اند.

مافی گفت: هم اینک هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و ۳۵ هزار کارشناس، کارشناس ارشد و دکتری در این شرکت‌ها کار می‌کنند و باید از ظرفیت آنها بیشتر برای حل مشکلات استان و کشور استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.