رئیس اتحادیه مشاوران املاک قزوین با اعلام اینکه به‌طور میانگین 23 درصد نرخ افزایش رهن و اجاره داشتیم، افزود: قیمت اجاره‌بها در مناطق لوکس قزوین 30 تا 40 درصد و در بافت فرسوده نیز 10 تا 15 درصد رشد داشته است.

یوسف عبدی رئیس اتحادیه مشاوران املاک قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: برخی افراد خریدوفروش و رهن و اجاره مسکن را به برجام ربط می‌دهند ولی باید گفت که موضوع مسکن مربوط به مسائل داخلی است و حدود 70 درصد قیمت مسکن را قیمت زمین تعیین می‌کند و مصالح نیز بقیه قیمت آن را تعیین می‌کند که از سال گذشته با افزایش قیمت مصالح، قیمت مسکن نیز افزایش پیدا کرد؛ باید یادآور شویم که نوسانات قیمت مسکن به‌دلیل عدم ساخت مسکن ایجاد شده است.

وی یادآور شد: هرساله بحث اجاره مسکن در تابستان داغ است و خردادماه و تیرماه را می‌توان فصل هجوم و افزایش تقاضا دانست؛ در حال حاضر از تلاطم بازار مسکن کاسته شده است ولی خانه‌های نوساز مشتری زیادی دارند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک قزوین با اعلام اینکه به‌طور میانگین 23 درصد نرخ افزایش رهن و اجاره داشتیم، افزود: قیمت اجاره‌بها در مناطق لوکس قزوین 30 تا 40 درصد و در بافت فرسوده نیز 10 تا 15 درصد رشد داشته است؛ قیمت خریدوفروش مسکن در قزوین نیز کاهش هفت تا هشت درصدی را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: طی خردادماه سال جاری 1709 قرارداد در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد 795 قرارداد مبایعه‌نامه، 893 قرارداد اجاره‌نامه، چهار قرارداد انتقال سرقفلی، هفت قرارداد پیش‌فروش و 10 قرارداد نوع دیگر بوده است.

عبدی بیان کرد: در تیرماه سال جاری نیز 1426 قرارداد در استان به ثبت رسیده است که 757 مورد مبایعه‌نامه، 654 قرارداد اجاره، یک قرارداد انتقال سرقفلی، دو قرارداد پیش‌فروش و 12 قرارداد دیگر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اجاره‌بها، منبع درآمد برخی از مالکین است ولی برخی از افراد در بحث سوداگری با توجه به افزایش قیمت مسکن اجاره‌بها را نیز افزایش دادند و سود بسیاری بردند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک قزوین در پایان یادآور شد: برخی از مشاوران املاک طی حرکت‌های نمادین از خدمت‌رسانی به صاحب‌خانه‌هایی که اجاره‌بهای نامتعارف تعیین کرده بودند خودداری کردند که این امر اثر مثبت بسیاری در فضای مجازی داشت.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.