فرماندار تنگستان روز جمعه در نشست تامین مسکن و بازآفرینی بافت فرسوده گفت: احداث مسکن مهر به دلیل برخی ایرادهای فنی و کارشناسی مانند جانمایی نامناسب و احداث خارج از محدوده شهری با مشکل روبه رو شد.

عبدالحسن رفیعی پور اضافه کرد:  موارد فنی و کارشناسی، قیمت ارزان و سرعت بخشی در اجرای طر ح مسکن محرومان از مزایای این طرح است که از سوی دولت تدبیرو امید در حال اجراست.

وی اضافه کرد: برهمین اساس استاندار بوشهر در خصوص تامین مسکن محرومان تفاهم نامه هایی با بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد کرده که این مهم، خانه دار شدن افراد زیر پوشش این دو نهاد را در پی دارد.

فرماندار تنگستان گفت: زمین های در نظر گرفته شده برای اجرای طرح تامین مسکن محرومان در شهر اهرم در بهترین مناطق شهر در نظر گرفته شده در همین ارتباط شورا و شهرداری اطلاع رسانی مناسبی برای جذب افراد واجد شرایط انجام دهند.

وی افزود: در شهر دلوار بدلیل ساخت و سازهای تجاری، استقبال خوبی از طرح بنیاد مسکن شده و تعداد متقاضیان برای خرید و احداث مسکن خوب بوده است.

رفیعی پور ادامه داد: با توجه به اینکه متقاضیان طرح مسکن محرومان اقشار کم درآمد هستند دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در شهرها و روستاهای شهرستان در خصوص صدور پروانه ساختمانی بیشترین همکاری را با متقاضیان داشته باشند.

وی در خصوص تامین مسکن کارکنان دولت تصریح کرد: طبق قانون و تاکید استاندار بوشهر، همه دستگاه های اجرایی، در صورتی که زمین‌های بدون استفاده ای در اختیار دارند، می‌توانند برای احداث مسکن کارکنان مجموعه خود، از تسهیلات مربوط استفاده و اقدام به ساخت کنند. 

رفیعی پور گفت: طرح احیای بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری از مباحث حقوق شهروندی است که  با توجه به نگاه ویژه و درخواست دولت و موافقت رهبر معظم انقلاب اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: بعد از گذشت بیش از پنجاه سال از استقرار شهرداری در شهراهرم اما وضعیت مبلمان شهری در این شهر در شان و منزلت مردم نیست.

رفیعی پور گفت: در همین ارتباط شهرداری و شورای اهرم اقدامات بسیار خوبی در خصوص آسفالت معابر و کوچه های خاکی که از اصلی ترین دغدغه شهروندان است در این دو سال انجام داده و با توجه به کمبود اعتبارات جای تقدیر دارد.

فرماندار تنگستان افزود: گرچه سیاست دولت در خصوص ارایه خدمات و برنامه ها بر اساس احیای بافت های فرسوده  است اما در مرکز شهرستان آن محدوده ای که باید در بافت فرسوده قرار بگیرد، دیده نشده بود که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی دستور بازنگری بافت فرسوده اهرم نیز داده شد.

رفیعی پور گفت: بافت‌های فرسوده از گذشته منشا مشکلات فراوانی در شهرها بوده و انتظار می رود با اعتبارات خوبی که دولت در این خصوص در نظر گرفته بتوانیم با احیای این بافت‌ها مشکلات مدیریت شهری را برطرف کنیم. 

وی ادامه داد: شهرداری ها اگر زمین های مربوط به دستگاه اجرایی و آموزش و پرورش مدرسه و یا مرکز آموزشی در بافت فرسوده دارند معرفی کنند تا در سال آینده بتوانیم آنها را ساماندهی کنیم.

رفیعی پور گفت: جای تقدیر و تشکر دارد که بنیاد مسکن با تامین سهمیه ی رایگان قیر برای روستاها، رضایتمندی بسیار خوبی را به جهت آسفالت معابر و کوچه ها در بین مردم ایجاد کرده است.

6047/6045

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.