به گزارش بعدازظهر دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین، محمد شفیعی به مناسبت روز دانشجو و در نشست با تعدادی از نمایندگان تشکل های دانشجویی این شهرستان شفافیت در عملکرد و اعتماد به مردم را از جمله برنامه های دولت دانست و افزود: اعطای بورسیه های گمنام به افراد خاص که در دولت های گذشته رواج داشت در دولت تدبیر و امید افشا و جلوگیری شد که این امر نشان دهنده رویکرد در زمینه تحقق عدالت آموزشی در دانشگاه ها است.
وی با تاکید بر لزوم افزایش کارکردهای پارک علم و فناوری، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نشست های تخصصی با حضور مسئولان ارشد استان و پیش بینی برنامه های اشتغال محور برای جوانان را از جمله رویکرد های دولت در زمینه توجه به نسل جوان برشمرد و یادآور شد: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استفاده از ظرفیت های نسل جوان و ایجاد زمینه آزاد اندیشی و تقویت روحیه نقادانه این نسل تاکید شده است.
سرپرست فرمانداری قزوین با بیان اینکه مسئولان دانشگاه ها از برخوردهای سلیقه ای در فعالیت های دانشجویان در بخش های مختلف سیاسی، فرهنگی و علمی باید پرهیز کنند، خاطر نشان کرد: پویایی، تحرک و تضارب آرا لازمه رشد و ارتقای دانشگاه ها بوده و چکش سلیقه ای مسئولان نباید بر سر فعالیت های دانشجویی کوبیده شود.
شفیعی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید دانشجوی کشور، تاکید کرد: این جلسه به نوعی تریبون آزاد محسوب می شود و آماده ایم تمامی سخنان، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان را بشنویم.
در ادامه این مراسم نمایندگان تشکل ها، انجمن ها و بسیج دانشجویی دانشگاه های بین المللی امام خمینی (ره)، علوم پزشکی، آزاد اسلامی و پیام نور به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
تقویت روحیه مطالبه گری دانشجویان، لزوم برنامه ریزی مسئولان در جهت اشتغال و آزاد اندیشی، حفظ استقلال فکری دانشگاه، ایجاد فضایی با نشاط سیاسی در دانشگاه ها، پیگیری مسایل دانشجویان محروم از تحصیل از جمله مطالبی بود که در این نشست بیان شد.
بیان خواسته های صنفی و علمی از جمله هزینه های حمل و نقل، خوابگاه ها و حفظ کرامت دانشجویی نیز از دیگر مطالبات عنوان شده از سوی دانشجویان بود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.