دکتر جواد جواهری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای راه اندازی این بخش بیمارستان حدود 200 میلیون ریال اعتبار اولیه هزینه شده است.
وی اظهارکرد: در این واحد آزمایشگاهی با یک نیروی پاتولوژیست و دو تکنسین، آسیب شناسی تمام بافت هایی که در عمل جراحی، نمونه برداری ها، آندوسکوپی و کولونوسکوپی برداشته می شوند، در بخش سرجیکال پاتولوژی بررسی می شوند.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون وزارت بهداشت می بایست جراحی ها مورد آسیب شنایی قرار گیرند و بر این اساس، اینک نمونه های جراحی به بخش سرجیکال پاتولوژی تحویل داده می شود تا پس از انجام اقدامات لازم بر روی بافت، مورد تشخیص قرار گیرد.
جواهری افزود: با راه ‎اندازی و بهره برداری از این بخش آزمایشگاهی در بیمارستان امام خمینی ( ره) خمین دیگر نیازی به ارسال نمونه های جراحی به مرکز استان نیست.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: کمک به تشخیص بالینی و درمان مناسب بیماران، کاهش هزینه های بیمارستانی و کاهش هزینه های اثر بخشی به بیماران از مزایای راه اندازی بخش آسیب شناسی آزمایشگاهی در این شهرستان است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت: نمونه های جراحی در این واحد آزمایشگاهی در یک فرایند 20 روزه انجام می شود و در صورتی که قبل از راه اندازی این واحد و ارسال نمونه ها به مرکز استان یک فرایند چهار ماهه طی می شد.
جواهری افزود: از ابتدای امسال تاکنون پنج میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی در تنها بیمارستان شهرستان خمین هزینه شده است.
وی بیان کرد: عملیات سیستم تصفیه خانه فاضلاب در بیمارستان امام خمینی (ره) در دستور کار قرار دارد و برای بهره برداری این طرح به 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی با 105هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری و ضریب اشتغال تخت 77 درصدی است.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.