به گزارش ایرنا رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز دوشنبه در حاشیه راه اندازی این بخش به خبرنگار ایرنا گفت: بازسازی و بهسازی بخش درمان ناباروری بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز از حدود یک سال پیش با تصویب بودجه ای از سوی وزارت بهداشت و پیگیری رییس دانشگاه، معاون درمان و اعضای هیات علمی، برنامه ریزی و عملیات آن آغاز شد.
دکتر کامبیز معصومی ادامه داد: برای اجرای فرآیند بازسازی و تجهیز بخش درمان ناباروری و نازایی بیمارستان امام(ره) اهواز حدود 22 میلیارد ریال بودجه تخصیص یافت که پنج تا 6 میلیارد ریال برای عملیات بازسازی و بخش عمده این بودجه نیز به تامین تجهیزات و نوسازی تجهیزات اختصاص پیدا کرد.
وی گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز تنها مرکز دولتی درخوزستان است که خدمات در حیطه درمان ناباروری و نازایی به مراجعه کنندگان خوزستانی و همچنین استان های منطقه جنوب غرب ارائه می کند.
معصومی اظهار کرد: در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز در درمان ناباروری، IVF (تلقیح آزمایشگاهی) و IUI (تلقیح داخل رحمی) 2 روش کمک باروری است که برای زوج های نابارور برای فرزندآوری مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز بیان کرد: در 2 سال اخیر هفت هزار و 550 مورد عمل درمان ناباروری و نازایی در بخش مربوطه انجام شد که از این میان 6 هزار و 53 مورد در سال 94 و تعداد یک هزار و 497 مورد در سال 95 به بیمارستان مراجعه کردند.
وی اضافه کرد: واحد درمان ناباروری و نازایی در سال 95 به منظور نوسازی و بهسازی و انجام برخی تعمیرات به مدت چند ماه ارائه خدمات خود را متوقف کرد تا پس از انجام پروسه بهسازی، به صورت مطلوب تر و مناسب تر به مراجعه کنندگان ارائه خدمت کند.
معصومی اظهار کرد: همچنین گام دوم بخش ارتوپدی بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز با 25 تخت و اعتبار یک میلیارد و 850 میلیون ریال بازسازی شد که با احتساب گام نخست 50 تخت را داراست.
بهره برداری هفت خانه بهداشت در دشت آزادگان، 2 مرکز خدمات جامع سلامت در روستاهای 2 راهی و میداود باغملک، و بازسازی چهار خانه بهداشت در غرب اهواز از جمله پروژه های بهره برداری شده در هفته دولت امسال تاکنون بوده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، 80 پروژه برای هفته دولت در خوزستان آماده بهره برداری است.
3004 / 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.