به گزارش ایرنا حجت الاسلام غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه ماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: کاهش این مسئله یک اقدام همه جانبه فرهنگی، امنیتی و اجتماعی ویژه ای را می طلبد.
خطیب جمعه بندرماهشهر اظهار کرد:پدیده تیراندازی یک پدیده زشت و تلخی است که همواره تبعات ناگوار بسیاری نیز به همراه داشته است.
وی ادامه داد:رسم تیراندازی قبح خود را از دست داده است و برخی با تصور داشتن یک امتیاز به رواج این پدیده غلط در مراسم سطح شهر کرده اند و یا به بهانه اختلاف شخصی با فردی شبانه روزی اقدام به تیراندازی کرده و خانه فرد مقابل را هدف قرار می دهند که این مسئله خسارات جبران ناپذیری داشته است.
امام جمعه بندرماهشهر گفت: حادثه اخیر تیراندازی در شهر که کشته شدن یک فرد بی گناه را به دنبال داشت نشان از جهل، نادانی و تعصب غلط جامعه دارد.
حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه با تأکید بر ضرورت جلوگیری از تیراندازی در مراسم بازگشت حجاج خاطرنشان کرد: تیراندازی یک عمل لهو و از جهاتی حرام است، از این رو نباید مراسم معنوی حج را به تیراندازی آلوده کنند.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهید باهنر و شهید رجایی و تبریک آغاز هفته دولت اظهار کرد: در شرایط موجود جامعه قطعا دولتمردان باید اولویت هایی در انجام وظایف خود داشته باشند و عمل به توصیه های مقام معظم رهبری و به ویژه حل مشکل اشتغال و مسائل معیشتی مردم را که اصلی ترین دغدغه امروز جامعه است، در دستور کار خود قرار دهند.
وی افزود: مسئولان باید با الگو قرار دادن شهدایی چون باهنر و رجایی که شاگردان واقعی مکتب دین و اهل بیت بودند زندگی زاهدانه را مدنظر خود قرار دهند.
حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه با تأکید به مسوولان برای رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: مسئولان تنها با رعایت ساده زیستی می توانند شرایط موجود را برای محرومان سهل و آسان کنند در غیراین صورت این موضوع مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.
9858/6064
خبرنگار: آمنه محتشمی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.