آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: دولت دوازدهم با مدیریت جهادی رفع مشکل اشتغال، مسکن، بهبود معیشت بهبود و اقتصاد مقاومتی را از اولویت ها و خواسته های مهم و به حق مردم جامعه است را باید با قاطعیت در دستور کار خود قرار دهد.
وی ادامه داد: بهره گیری از افراد پاکدست، متدین، صادق و وظیفه شناس، کلید حل مشکلات، پیشبرد اهداف دولت و توسعه همه جانبه کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسئولان و شوراهای اسلامی شهر و روستا استان نیز باید دقت لازم را در انتخاب شهردار و دهیار داشته باشند و افراد متعهد و انقلابی را برای مدیریت شهری و روستاها استان انتخاب کنند.
امام جمعه اراک با یادآوری هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به خصوص شهید باهنر و رجایی افزود: جمهوری اسلامی ایران 17 هزار شهید ترور را برای دفاع از اسلام و انقلاب اهدا کرده است که 12 هزار نفر از این شهدای والامقام به دست منافقین به شهادت رسیده اند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: افرادی که دستشان به خون شهدای جمهوری اسلامی ایران آلوده است هم اکنون در پناه آمریکا و اروپا که خود را مدافع حقوق بشر می دانند قرار داشته و این مدعیان دروغیبن ملت ایران را 42 میلیون نفر پای صندوق های رای آمدند تا در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند به حمایت از تروریست متهم می کنند.
وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی هیچگاه جنایت ها و ترورهای منافقان را فراموش نمی کنند و تا آخرین نفس پشت سر مقام معظم رهبری برای دفاع از اسلام و انقلاب در برابر دشمنان اسلام ایستاده اند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با آرزوی موفقیت، پیروزی و سلامت برای حجاج بیت الله الحرام افزود: 400 نفر از زائران جمهوری اسلامی ایران در حادثه سال 66 و حدود 500 نفر از حجاج بیت الله الحرام در حادثه سال 94 به مقام والای شهادت نائل آمدند که یاد و خاطره آنان را گرامی می داریم.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز آل سعود در بحرین و یمن پیر و جوان و زن و مرد این کشور ها را به خاک و خون کشیده است و همه را با پول خریده اند و نیاز است آمریکا و مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایت ها ایستادگی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی حج را مظهر برائت از دشمنان اسلام دانست و گفت: آل سعود برای خوش خدمتی در برابر اربابان و آمریکا مسلمانان جهان و کشور ما را در تنگنا قرار داده است.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش نرخ رشد جمعیت استان مرکزی را کمتر از یک عنوان کرد و افزود: این استان از نظر وضعیت جمعیت سومین استان پیر کشور است.
وی ادامه داد: حداقل رشد جمعیت در جامعه باید 2 و سه دهم باشد که با توجه به رشد جمعیتی در استان و کشور حدود یک سوم از این آمار عقب است.
تبریک سالروز بزرگداشت بوعلی سینا و روز پزشک از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه این هفته اراک بود.
نماز عبادی و سیاسی روز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.