زین العابدین جویبان، روز دوشنبه به خبرنگاران افزود: سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی، نهادی است که وظیفه آن ترسیم الگوی اسلامی و ایرانی برای یک مهندس تراز انقلاب و کمک به کارآمدی نظام و متولیان بخش کشاورزی را به عهده دارد.
وی اظهار کرد: این سازمان، به دور از هرگونه موازی کاری بازوی علمی و اجرایی سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های مربوط به بخش کشاورزی استان است.
وی تصریح کرد: بخش کشاورزی محور اساسی توسعه استان است، 1.33 درصد فعالیت اقتصادی مربوط به این بخش است.
وی با بیان این که طرح بسیج همگام با کشاورز به عنوان الگوی موفق برنامه های این سازمان است و در سال 1395 برنامه های کاربردی کشاورزان را در اختیار کانون های بسیج مهندسان کشاورزی قرار دادیم.

** تولید و اشتغال اولویت مهم سال 96 است
مسئول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی استان بیان کرد: تولید و اشتغال از اولویت های مهم این سازمان در سال 1396 است.
جویبان یادآور شد: علمی شدن بحث بیابان زدایی از دیگر برنامه های مهم این سازمان است که نرم افزارهای مورد نیاز در قالب طرح بسیج همراه با کشاورز، تولید و در اختیار جامعه هدف قرار می دهیم.
وی عنوان کرد: با توجه به نامگذاری سال 96 به اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال از طرف مقام معظم رهبری، بخش کشاورزی مصداق کامل این شعار است.
اسن مسئول اظهار کرد: در بخش کشاورزی، تولید و زنجیره تولید داریم، اگر در این عرصه تولید افزایش یابد، اشتغال نیز ایجاد می شود.

** هزینه ایجاد شغل در کشاورزی کمتر از سایر بخش هاست
وی ادامه داد: کشاورزی شغلی مولد است و هزینه ایجاد شغل در این بخش نسبت به دیگر بخش ها کمتر است.
جویبان یادآور شد: 123 شبکه علمی سازی محصول کشاورزی « هسته فلاحین » در استان وجو دارد که در پایگاه های مقاومت بسیج روستایی در حال فعالیت هستند.
سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی سال 1393 تاسیس شد و جامعه هدف آن مهندسان کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی است.
در حال حاضر 800 نفر عضو سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی استان هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی به نشانیyahoo.com irnabirjand94@
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7559* 2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.