مکان: سرزمین‌ های اشغالی/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش جماران، هزاران نفر در مقابل محل سکونت رسمی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی تجمع کردند و کناره گیری وی از قدرت را خواستار شدند.

دستکم 13 معترض در اعتراضات ضد نتانیاهو در شهر قدس در سرزمین‌ های اشغالی بازداشت شدند.

تظاهرات ضد نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رسم همه شنبه شب ‌های 11 هفته گذشته در قدس برگزار شد.

درگیری معترضان با پلیس موجب زخمی شدن 2 نیروی پلیس شد. تظاهرات دیگری هم در سایر شهر‌ها به ویژه در «سزاره» در شمال تل آویو برگزار شد که محل اقامت خصوصی نتانیاهو است.

اعتراضات علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اوایل سال جاری میلادی آغاز شده اما طی دو ماه گذشته و در پی مطرح شدن اتهامات فساد علیه نتانیاهو تشدید شده است.

از سوی دیگر، تظاهرات کنندگان به شدت به نحوه مدیریت کابینه نتانیاهو در مقابله با ویروس کرونا اعتراض دارند. بر اساس آخرین آمار کرونا در سرزمین ‌های اشغالی، تاکنون 125 هزار و 260 نفر به کرونا مبتلا شده ‌اند که از این تعداد، حدود 1000 تن جان خود را از دست داده ‌اند.

هزاران اسرائیلی در این دوره  شغل خود را از دست داده‌ اند و نرخ  بیکاری در سرزمین ‌های اشغالی به بیش از 21 درصد رسیده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط شبکه 12 رژیم صهیونیستی، 58 درصد از اسرائیلی ها از عملکرد نتانیاهو در کاهش تاثیر کرونا بر اقتصاد ناراضی بودند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش به اتهام فساد چندین بار تحت بازجویی قرار گرفته ‌اند، پرونده‌ هایی که در رسانه‌ ها به «پرونده 1000»، «2000»، «3000» و «4000» معروف است. نتانیاهو در پرونده موسوم به 1000، متهم است که حدود 300 هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سرمایه داران یهودی دریافت کرده است.

 

مکان: سرزمین‌ های اشغالی

منبع: شبکه الجزیره

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.