مکان: قدس، فلسطین اشغالی/ منبع: تایمز اسرائیل و تلویزیون راپتلی

 

به گزارش جماران، هزاران معترض شنبه شب برای نهمین هفته پیاپی مقابل محل اقامت رسمی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی تجمع کردند.

این اعتراضات با راهپیمایی آغاز شد که در آن در آغاز حدود 1000 تن شرکت داشتند. این اعتراضات از منطقه پل معلق قدس در نزدیکی ورودی شهر آغاز شد و به محله «بالفور» رسید که در آنجا محل اقامت نتانیاهو قرار دارد.

معترضان، نتانیاهو را به فساد مالی و نیز اهمال و سوء مدیریت در بحران همه گیری ویروس کرونا متهم می‌ کنند.

با توجه به حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی مبنی بر ممنوعیت سر و صدای ناهنجار بوق و شیپور در جریان اعتراضات خیابانی، تجمع امشب نیز مانند هفته‌ های گذشته به خشونت کشیده شد. نیروهای پلیس برای سرکوب معترضان به تجهیزات ضد شورش، خودروهای زرهی و اسب متوسل شدند.

پلیس در آغاز تلاش کرد تا اجازه ادامه راهپیمایی را ندهد که این امر به درگیری‌ و بازداشت 7 تن انجامید، اما نیروهای پلیس پس از آن منصرف شده و مانع از این نشدند که معترضان به سمت محل اقامت نتانیاهو بروند و بدین ترتیب، بیش از 10 هزار تن در مقابل محل اقامت وی جمع شدند.

هفته گذشته، نیرو‌های پلیس که مسلح به تجهیزات ضد شورش بودند، به اعتراض کنندگان در قدس حمله کردند و صد‌ها نفر از معترضان را با زور از محل دور کردند.

برخی منابع خبری هفته گذشته اعلام کرده بودند 50 هزار نفر در اعتراضات شهر قدس، شرکت داشتند.

افزایش روز افزون معترضان و مخالفان نتانیاهو در سایه تحولات مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، باعث شده است که برخی از تحلیلگران صهیونیست درباره اختلاف و دودستگی در جامعه صهیونیست و احزاب سیاسی فلسطین اشغالی هشدار دهند.

 

مکان: قدس، فلسطین اشغالی

منبع: تایمز اسرائیل و تلویزیون راپتلی

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.