با وجود هدیه های بی سابقه ترامپ به نتانیاهو پیش از برگزاری انتخابات در سرزمین های اشغالی، نخست وزیر این رژیم پیروزی شکننده ای به دست آورد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری معا فلسطین گزارش داد: با وجود آن که ترامپ  برای آن که نتانیاهو در انتخابات اسرائیل برنده شود هدایای گرانبهایی به وی داد نظیر امضای فرمان به رسمیت شناختن کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان اشغالی و  نیز در اقدامی خصمانه سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شکل ناپلئونی در انتخابات کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) برنده شد و پیروزی شکننده ای به دست آورد.

رسانه های خبری دقایقی پیش گزارش دادند، با شمارش 97.3 درصد آرای صندوق های رای، حزب «بنیامین نتانیاهو» موفق شده بیشترین آرا را از آن خود کرده و به این ترتیب این امکان برای او فراهم می شود تا برای پنجمین دور در پست نخست وزیری رژیم صهیونیستی بماند.

 با شمارش 97.3 درصد آرا، نتایج نشان می دهد که حزب لیکود نتانیاهو و سایر احزاب جناح راستی متحد با نتانیاهو 65 کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی به دست آورده اند. شمار کرسی های رقیب او «بنی گانتس» که رهبری ائتلاف میانه روی «آبی و سفید» را در اختیار داشت هم 55 کرسی عنوان شده است. پس از اعلام نتایج اولیه هم نتانیاهو و هم گانتس مدعی پیروزی  شدند که نتایج نشان می داد حزب آبی و سفید بیشترین کرسی را به دست آورده است.

نتانیاهو در ساعات نخستین امروز در محل حزب لیکود در «تل آویو» صحبت کرد و این انتخابات را یک پیروزی چشمگیر خواند. وی گفت: «این یک دولت جناح راستی است، اما من نخست وزیر همه هستم.» 

در مقابل بنی گانتس نیز در جمع حامیانش در تل آویو این روز را یک روز تاریخی خواند و گفت: «رئیس اسرائیل باید به ما وظیفه تشکیل دولت بعدی را بدهد، چون ما بزرگترین حزب هستیم.»

این پیروزی با وجود اتهام فساد علیه نتانیاهوی ۶۹ ساله، وی را در مسیر تبدیل شدن به نخست وزیری قرار می دهد که بیشترین مدت را در این سمت بوده است. او از سال 2009 میلادی همواره در قدرت بوده است.

بنیامین نتانیاهو زیر فشار اتهامات مالی قرار دارد. او در سه مورد اختلاس با اتهاماتی مواجه شده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم است که از تجار متمول هدیه‌ های ارزشمندی دریافت کرده و برای جلب نظر مثبت رسانه‌ ها به سود خود اقداماتی انجام داده است.

نتانیاهو این اتهامات را رد کرده و گفته هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده است.

پیش از انتخابات تشکیل پرونده‌ های فساد مالی علیه نتانیاهو را به ضرر کارزار انتخاباتی او تحلیل می‌ کردند.

پیش‌ بینی می‌ شود که کابینه جدید تا ماه ژوئن تشکیل شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.