هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی در شهرهای مختلف از جمله در مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش جماران، رسانه روزنامه هاآرتص نوشت:  هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی شنبه‌شب در شهرهای مختلف از جمله در تل‌آویو و قدس اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و خواستار استعفای او شدند.

در تل‌آویو هزاران نفر در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت نتانیاهو در قبال شیوع کرونا راهپیمایی کردند و پلیس برای متفرق کردن آنان از سواره‌نظام و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد.

در قدس اشغالی نیز حدود ۲ هزار نفر در مقابل اقامتگاه نتانیاهو تجمع کردند و در آستانه برگزاری دادگاهش به اتهام فساد، خواستار استفعایش شدند؛ این تجمع نیز با مسدود کردن مسیر تظاهرکنندگان توسط پلیس و استفاده از ماشین آب‌پاش مواجه شد.

در حالی که نتانیاهو قرار است روز یکشنبه در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌هایش محاکمه شود، ساکنان فلسطین اشغالی چندین روز متوالی است که علیه نتانیاهو تظاهرات می‌کنند.

سال گذشته دادستان رژیم صهیونیستی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

خانواده نتانیاهو نیز در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۲ بار درخصوص این پرونده ها به بازجویان پلیس پاسخ داده و علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در حال رسیدگی است.

بسیاری از کارشناسان حقوقی و قضایی، با توجه به اینکه موارد اتهام نتانیاهو بسیار زیاد و حجم پرونده فساد مالی وی دارای پیچیدگی است، معتقدند که بررسی و برگزاری دادگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا صدور رأی نهایی احتمالا ۲ یا ۳ سال به طول می انجامد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.