رژیم صهیونیستی و متحدانش هم توافق های نظامی و هم توافق های جنگ سرد را شکسته اند و این حق حزب الله است تا واکنش به مثل داشته باشد.

 

به گزارش جماران، اسپوتنیک گزارش داد طی سال های متمادی لبنان و رژیم صهیونیستی خطوط قرمزی را میان خود رسم کردند و بر اساس این خطوط قرمز طرفین تلاش می کردند تا از درگیری خارج از این چهارچوب ها پرهیز کنند اما صهیونیست ها این چهارچوب ها را رعایت نکردند.

چند روز پیش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را نکوهش کرد که یک جنگ روانی بر علیه صهیونیست ها به راه انداخته است.

البته او مشخص نکرد اگر حزب الله لبنان که دشمن رژیم صهیونیستی است قرار نباشد جنگ بر علیه آن رژیم راه بیاندازد پس دبیر کل آن باید چه کار کند!!؟

لبنانی ها یاد گرفتند که همیشه این معادلات را باید بر دشمن خود تحمیل کنند چون طرف آنها دشمنی نیست که بتوان روی حرف اش حساب باز کرد.

حتی پشتیبانان دشمن آنها نیز کسانی نیستند که اعتباری در مجامع اعتباری سیاسی بین المللی داشته باشند.

هر چه قدر لبنانی ها فریاد زدند که اگر جنگ است، جنگ باید میان نظامیان باشد و غیر نظامیان نباید هدف حملات باشند، نه صهیونیست ها به این فریاد ها گوش دادند و نه نهادهای بین المللی حرکتی برای وادار کردن این رژیم به احترام موازین بین المللی در عدم هدف قرار دادن غیر نظامیان انجام دادند.

شاید برخی به یاد ندارند اما در سال  1996 میلادی صهیونیست ها حتی غیر نظامیان لبنانی که به مقر سازمان ملل در روستای «قانا» در جنوب لبنان پناه برده بودند را بمباران و قتل عام کردند.

وحتی سازمان ملل هم واکنشی به کشته شدن برخی از نیروهای حافظ صلح خود نشان نداد.

سال 2006 هم اتفاق مشابهی در همین روستا تکرار شد.... باز هم مجامع بین المللی واکنشی نشان ندادند.

این بار حزب الله لبنان شروع کرد مناطق مسکونی فلسطین اشغالی را گلوله باران کرد، به یکباره کل جهان دست به کار شدند که جلوی بمباران مناطق مسکونی گرفته شود و توافق شد تا در صورت بروز هرگونه درگیری طرفین به مناطق مسکونی حمله نکنند و از آن زمان به بعد رژیم صهیونیستی دیگر به مناطق مسکونی لبنان حمله نکرد.

همین موارد در مورد مسائل دیگر از جمله هدف قرار دادن زیر بناهای اقتصادی و یا غیره رخ داد و طرفین سال ها بود بر اساس یک توافق نانوشته با هم تعامل می کردند.

طبق توافق نانوشته فیما بین طرفین قرار بود رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نیروهای حزب الله را هدف قرار ندهد اما صهیونیست ها به بهانه اینکه آنها در مورد نیروهای حزب الله در لبنان توافق کرده بودند اقدام به بمباران مواضع حزب الله در سوریه کردند که تعدادی از نیروهای حزب الله در آن حمله ها شهید شدند.

در توافق مذکور به هیچ وجه در مورد محدوده مشخصی صحبت نشده بود و بنا نبود نیروهای حزب الله فقط در لبنان مصون از حمله های رژیم صهیونیستی باشند.

همچنین وقتی که دوستان و همپیمانان رژیم صهیونیستی یعنی آمریکا و فرانسه و عربستان یک جنگ اقتصادی بر علیه لبنان راه می اندازند و به صورت علنی می گویند که این جنگ برای حذف حزب الله از صحنه سیاسی لبنان است پس می توان گفت رژیم صهیونیستی و متحدانش هم توافق های نظامی و هم توافق های جنگ سرد را نیز شکسته اند و این حق حزب الله است تا واکنش به مثل داشته باشد.

بدیهی است حزب الله قرار نیست واکنش خود نسبت به حمله به نیروهایش در سوریه را با رژیم صهیونیستی هماهنگ کند بلکه حالا تازه فرصت دست حزب الله آمده تا به عدم رعایت توافق های فیما بین واکنش نشان دهد و طبیعتا هم جنگ روانی و هم جنگ نظامی راه خواهد انداخت.

فعلا هم به نظر می آید صهیونیست ها باید تا زمانی که حزب الله تصمیم به حمله بگیرد با این جنگ روانی سر کنند، اگر تا آن زمان نتانیاهو سر کار بود آن وقت باید پاسخگوی عدم پایبندی به تعهدات خود به لبنانی ها را بدهد و فعلا به باید به داروهای آرامبخش پناه ببرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.