نتانیاهو به اتهام رشوه‌خواری، فریبکاری و خیانت در امانت در دادگاه حضور یافت.

به گزارش جماران؛ منابع خبری روز یکشنبه گزارش دادند که جلسه رسیدگی به اتهامات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نتانیاهو به همراه شماری از وزیران کابینه‌اش از حزب دست راستی لیکود در نخستین جلسه محاکمه در دادگاه شهر قدس حاضر شد.

نتانیاهو به اتهام رشوه‌خواری، فریبکاری و خیانت در امانت در دادگاه حضور یافت.

بر اساس این گزارش، وی پیش از آغاز جلسه محاکمه در مقابل رسانه‌ها با تبرئه کردن خود از اتهامات مطرح شده علیه او، مدعی شد که قربانی کارزاری شده که از سوی رسانه‌های وابسته به احزاب چپ با هدف جلوگیری از رسیدن او به قدرت هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه «من امروز به عنوان رییس دولت شما سربلند هستم» وعده داد که این اتهامات را باطل و به رهبری اسرائیل ادامه می‌دهد.

در همین حال، شماری از موافقان و مخالفان نتانیاهو در بیرون مقر دادگاه تجمع کردند و به نفع و علیه او شعار سر دادند.  

این گزارش می‌افزاید؛ در داخل سالن دادگاه، یکی از سه قاضی پرونده از نتانیاهو پرسید که آیا کیفرخواست را خوانده و در مورد آن اطلاع کافی دارد؟ نتانیاهو نیز در جواب گفت: بله آقای قاضی.

نتانیاهو هفته گذشته پس از بن‌بست سیاسی یکساله و در توافق با رقیب خود «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی- سفید» برای تشکیل کابینه ائتلافی به عنوان نخست وزیر این رژیم سوگند یاد کرد.

نتانیاهو که بارها از حضور در جلسات محاکمه گریخته، دوشنبه گذشته نیز بار دیگر در اقدامی، خواستار عدم حضور خود در نخستین جلسه دادگاه شد اما با این درخواست موافقت نشد و وی بایستی در جلسه امروز دادگاه حاضر می‌شد.

وی، شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور در دادگاه به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را برای حاضر نشدن خود بهانه کرده بود.

جلسه محاکمه نتانیاهو که در سه پرونده فساد مالی به پرداخت رشوه، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم است، ابتدا قرار بود برای بررسی از ۱۷ مارس  (۲۷ اسفند ۹۸) برگزار شود اما پس از دستور «امیر اوهنا» وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی و هم‌پیمان نتانیاهو در حزب لیکود برای لغو جلسات دادگاه به عنوان بخشی از محدودیت‌های مبارزه با ویروس کرونا، این جلسه به امروز ۲۴ مه (۴ خرداد) موکول شد.  

سال گذشته دادستان رژیم صهیونیستی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

خانواده نتانیاهو نیز در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ۱۲ بار درخصوص این پرونده ها به بازجویان پلیس پاسخ داده و علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در حال رسیدگی است.

بسیاری از کارشناسان حقوقی و قضایی، با توجه به اینکه موارد اتهام نتانیاهو بسیار زیاد و حجم پرونده فساد مالی وی دارای پیچیدگی است، معتقدند که بررسی و برگزاری دادگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا صدور رأی نهایی احتمالاً ۲ یا ۳ سال به طول انجامد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.