گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)؛

سید احمد حسینی: تبیین و ترویج اندیشه امام فقط معطوف به ایام سالگرد ارتحال ایشان نیست/ همه دستگاه‌ها در قالب یک برنامه راهبردی به این موضوع بپردازند

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: بحث‌های ما بر این استوار است که این حرکت باید جریانی باشد و فقط معطوف به ایام سالگرد نیست که ما بخواهیم چند هفته مانده به ایام سالگرد امام این جلسات را برگزار و در خصوص چگونگی تبیین و ترویج اندیشه‌های حضرت امام بحث و تبادل نظر کنیم. توقع ما از همه دستگاه‌ها این هست که به این موضوع به طور جدی و در قالب یک برنامه راهبردی بپردازند.

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه تبیین و ترویج اندیشه امام فقط معطوف به ایام سالگرد ارتحال ایشان نیست، گفت: بحث‌های ما بر این استوار است که این حرکت باید جریانی باشد و فقط معطوف به ایام سالگرد نیست که ما بخواهیم چند هفته مانده به ایام سالگرد امام این جلسات را برگزار و در خصوص چگونگی تبیین و ترویج اندیشه‌های حضرت امام بحث و تبادل نظر کنیم. توقع ما از همه دستگاه‌ها این هست که به این موضوع به طور جدی و در قالب یک برنامه راهبردی بپردازند.

سید احمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به اینکه در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام قرار داریم، اظهار داشت: طبیعی است که همه کشور اعم از دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی، نهادها، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها خودشان را آماده می‌کنند برای اینکه مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام را به نحو با شکوهی برگزار کنند.

وی یادآور شد: کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) مرکب از وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان و همچنین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی مرکز و دانشگاه‌های آزاد، فنی و حرفه‌ای، پیام نور، فرهنگیان و علمی و کاربردی و سازمان‌های بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و حوزه جوانان هلال احمر و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، ادامه داد: جلساتی را با نمایندگان این وزارتخانه‌ها، نهادها و دستگاه‌ها برگزار کردیم و بحث‌های ما در دو حوزه تبیینی و مراسم مطرح شد. در حوزه تبیینی رویکرد ما بر این استوار بود که بتوانیم افکار و اندیشه‌های حضرت امام را خوب تبیین و ترویج کنیم. تا نوجوانان و جوانان، دانشجویان، فرهنگیان، اساتید و نخبگان ما بتوانند افکار و اندیشه‌های حضرت امام را خوب بشناسند.

وی با تأکید بر اینکه این یک حرکت مستمر و سالانه است، تصریح کرد: بحث‌های ما بر این استوار است که این حرکت باید جریانی باشد و فقط معطوف به ایام سالگرد نیست که ما بخواهیم چند هفته مانده به ایام سالگرد امام این جلسات را برگزار و در خصوص چگونگی تبیین و ترویج اندیشه‌های حضرت امام بحث و تبادل نظر کنیم. توقع ما از همه دستگاه‌ها این هست که به این موضوع به طور جدی و در قالب یک برنامه راهبردی بپردازند.

حسینی افزود: در کتاب‌های درسی مدارس و همچنین برنامه‌های فرهنگی و پرورشی که آموزش و پرورش برای دانش آموزان و معلمان دارد باید به این مسأله توجه شود. چون امروزه حتی معلمان حدود 40 ساله ما هم شناخت درستی از حضرت امام ندارند؛ تا چه رسد به نوجوانان، جوانان و دانش آموزان. اساتید 40 تا 45 ساله هم شناخت کاملی از حضرت امام ندارند؛ دانشجویان که دیگر جای خود دارد. لذا هم در قالب برنامه‌های سالانه کتاب‌های درسی سعی می‌کنیم به این موضوع بپردازیم و هم در قالب برنامه‌های متنوعی که ما روی آنها بحث و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه مراسمی در دو سطح ملی و دستگاهی و منطقه‌ای برنامه داریم، گفت: در سطح ملی برنامه‌های ما در حرم مطهر امام و حسینیه جماران است. در سطح استانی و منطقه‌ای قرار ما بر این است که همه دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز مرتبط با جوانان برنامه‌های ویژه بزرگداشت امام برگزار شود. نمایشگاه‌های فرهنگی، نمایشگاه کتاب و جلسات تبیینی دارند با حضور اساتیدی که شناخت درستی از حضرت امام دارند.

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، افزود: علاوه بر این، ترتیبی اتخاذ شده که جمعی از دانشجویان، دانشگاهیان و معلمان در مراسم روز 14 خرداد حرم مطهر حضرت امام هم حضور پیدا کنند. ولی هرکدام از این دستگاه‌ها اعم از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت برنامه‌های متنوعی دارند که به تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.