جلسه کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در جوار حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

جلسه کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه) در جوار حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، سردار محمدرضا موحدی، مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام، در این جلسه گفت: فضاسازی‌هایی که دشمنان داخلی و خارجی انجام می‌دهند مسئولیت ما را سنگین می‌کند. یعنی دشمن پیش از این خود امام را هدف قرار نمی‌داد و رده‌های بعدی را هدف قرار می‌دادند و شبهاتی را مطرح می‌کردند ولی به نظر می‌رسد که حالا خود حضرت امام را هدف گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: محور کار امسال را «شبهه‌زدایی از چهره امام خمینی(س)» بگذاریم و خانواده نیروهای مسلح در این زمینه تلاش کنند. مثلا دشمنان دو شبهه آغاز و تداوم جنگ تحمیلی را مطرح می‌کنند که شاید قبلا به افراد دیگری مربوط می‌دانستند و حالا امام را هدف قرار داده‌اند که مثلا چرا پیغام صدام را پاسخ ندادند و یا چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ را ادامه دادند؟ در زمینه این شبهه کتاب‌های خوبی نوشته شده و حرف‌های خوبی هم زده شده است.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، اظهار داشت: اصلا فکر نکنید که شبهات فقط برای سرباز 18 ساله پیش می‌آید. از تبلیغات برای پرسنل رسمی و حتی فرماندهان غافل نشوید؛ که حتی اگر 40 ساله هم باشند بعد از انقلاب به دنیا آمده‌اند و آن فضا را درک نکرده‌اند. به نظر می‌رسد برای تبلیغات در این زمینه می‌توان فیلم و کتاب ارسال کرد؛ ضمن اینکه باید فعالیت‌ها در طول سال ادامه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر امام را هدف قرار بدهند کل انقلاب زیر سؤال می‌رود، افزود: بعضی از مسائل درون نیروهای مسلح وجود داشته مثل مسابقه های فرهنگی که می‌توان اندیشه امام را هم در آن گنجاند. اگر در ناو جماران هم برنامه برگزار شود، حرکت خوبی است اما در هر مقر باید برنامه‌هایی برگزار شود؛ از پایگاه‌های بسیج تا پادگان‌ها و مقرهای نیروهای زمینی، دریایی و هوایی. در این مراسم‌ها سخنرانی، مداحی و توزیع نشریات باشد.

سردار موحدی ادامه داد: نکته‌ای که خیلی می‌تواند مؤثر باشد طرح «هر نیرو یک بروشور از امام» است؛ که در یک بروشور یا جزوه کوچک می‌توان زندگی‌نامه و اندیشه امام را مرور کرد و حتی می‌شود تیتر شبهات را هم مطرح و در آن زمینه منبع ذکر کرد. نکته دیگر این است که نیروهای مسلح شهرک‌های مسکونی قابل توجهی دارند که می‌توان در آنها مراسم، نمایشگاه و مسابقات برگزار کرد. مجموعه حرف‌هایی که ما می‌خواهیم بزنیم با این ابزار و برای این مخاطبان است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ادای احترام نیروهای مسلح طبق معمول در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار می‌شود، گفت: خیلی مؤثر است که نیروهای مسلح دیدار از جماران هم داشته باشند. اگر حسینیه جماران را ببینند خیلی از شبهات و سؤال‌ها خود به خود پاسخ داده خواهد شد. اهمیت کارهای فرهنگی را نه تنها کمتر از کارهای اجرایی نگیرید، بلکه بیشتر است.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) همچنین از حضور نیروهای مسلح در سی و سومین بزرگداشت امام تشکر کرد و اظهار داشت: بعضی از نیروهای مسلح مثل سپاه را خود امام به وجود آوردند و در ابقای بعضی مثل ارتش هم حضرت امام نقش مؤثر داشته‌اند.

در ادامه این جلسه نمایندگان نیروهای مسلح از جمله ستاد کل نیروهای مسلح، فراجا، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌های دستگاه خود برای سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) را اعلام کردند که برگزاری مراسم بزرگداشت امام در عرشه ناو جماران با حضور مسئولین لشکری و کشوری، مسابقه کتابخوانی وصیت‌نامه حضرت امام در سطح افسران ارتش و حضور وابستگان نظامی کشورهای مختلف در مراسم روز 14 خرداد از جمله این برنامه‌ها بود.

سردار موحدی در پایان این جلسه گفت: استفاده از هر بستری برای پیوند مردم با نیروهای مسلح و همچنین وحدت نیروهای مسلح از جمله مسائل مورد نظر ما است. یعنی می‌توانید در مراسم‌هایی که برای بزرگداشت امام برگزار می‌شود از امام جمعه، مسئولین محلی و حتی مردم عادی با رعایت مسائل امنیتی برای حضور در این مراسم‌ها دعوت کنید. همچنین در مراسم سپاه از امیران ارتش و برعکس دعوت و سعی کنید تولیدات فرهنگی را با همدیگر تبادل کنید. انتقال تولیدات فرهنگی می‌تواند در وحدت نیروهای مسلح و ارتباط با مردم اثرگذار باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.