دومین جلسه کمیته نیروهای مسلح سی امین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) عصر امروز (چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه) با حضور نمایندگانی از رده های نظامی و انتظامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، سردار محمدرضا موحدی در این نشست با گرامیداشت روز معلم و روز کارگر، گفت: مراسم حضرت امام کاملا یک حرکت فرهنگی است. یعنی بزرگداشت یک شخصیتی که بنا بر نظر همه بزرگان، ایشان بعد از معصومین یا نظیر نداشته و یا کم نظیر بوده است، شخصیتی که موجب احیای دین خدا شد. چون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حتی جوانان ادیان دیگر غیر از اسلام هم به سمت این دین گرایش پیدا کردند.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی با تأکید بر اینکه امام خمینی(س) اسلام را زنده و تشیع را در جهان مطرح کرد، افزود: ما داریم بزرگداشت یک شخصیت برجسته علمی، فلسفی، عرفانی و یکی از بزرگترین شخصیت فقهی جهان معاصر را برگزار می کنیم. بنابر این کل حرکت بزرگداشت حضرت امام یک حرکت فرهنگی است و تمام کارهایی که در این راستا انجام می شود باید رنگ و بوی فرهنگ به خودش بگیرد و افراد هم باید احساس کنند که دارند کار فرهنگی انجام می دهند.

وی ادامه داد: اگر ما احساس کنیم داریم یک کار فرهنگی انجام می دهیم نوع برخورد ما متفاوت می شود. برای حفظ انقلاب باید تا جای ممکن افراد را به انقلاب نزدیک کنیم. ما در سیره معصومین(ع) هم چنین چیزی را داریم. البته اینها منافاتی با قاطعیت ندارد. نیروهای مسلح باید قاطع باشند اما قاطعیتشان در کنار محبت می تواند یک جواب مناسب و خوب داشته باشد.

 

گزارش تصویری>>> دومین جلسه کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)

 

موحدی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح باید اتحاد داشته باشد، اظهار کرد: تأکید حضرت امام و مقام معظم رهبری مکرر این بوده که باید اتحاد نیروهای مسلح قوی‌تر شود و همیشه یکی از توصیه های ما در ستاد بزرگداشت حضرت امام به نیروها این بوده که با هم تعامل داشته باشید.

وی تأکید کرد: مراسم بزرگداشت امام یک مراسم فرهنگی است و ان شاء الله نگاه فرهنگی به این مراسم داشته باشیم و امام را محور قرار دهیم، قطعا کسانی که در مسیر امام در این مجموعه حرکت کنند مأجور خواهند بود.

در ادامه این نشست، افراد شرکت کننده نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند و انجام اقدامات عملیاتی با رویکرد فرهنگی، نحوه کنترل خودروها و وسایل نقلیه، پارکینگ ها و برنامه ریزی ورود زائرین به حرم مطهر حضرت امام در روز 14 خرداد از مسائلی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.