امسال هم مثل سال های گذشته برنامه های متمرکز و غیر متمرکز داریم. یکی از برنامه های متمرکز ادیان الهی ادای احترام و نثار تاج گل است که چهارشنبه هشتم خرداد ماه در حرم مطهر حضرت امام برگزار می شود.

نخستین جلسه کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) صبح امروز(یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه) با حضور نمایندگانی از پیروان ادیان الهی، در جوار حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(س)، محمدرضا موحدی در این نشست گفت: امسال هم مثل سال های گذشته برنامه های متمرکز و غیر متمرکز داریم. یکی از برنامه های متمرکز ادیان الهی ادای احترام و نثار تاج گل است که چهارشنبه هشتم خرداد ماه در حرم مطهر حضرت امام برگزار می شود.

مسئول کمیته ادیان الهی ستاد بزرگداشت امام خمینی ادامه داد: هر چهار گروه ادیان الهی در این مراسم حضور خواهند داشت و پس از نثار تاج گل، معمولا روحانیون یکی از ادیان قرائت دعا دارند؛ که امسال نوبت آشوریان است. پس از آن نیز نمایندگان هر کدام از ادیان سخنرانی کوتاهی خواهند کرد.

وی با اشاره درخواست ملاقات کمیته ادیان الهی ستاد بزرگداشت امام خمینی با یادگار امام، اظهار داشت: البته یک برنامه متمرکز دیگر هم داریم، و آن ملاقات اعضای ستاد سی امین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی است که علما و بزرگان ادیان الهی در آن جلسه نیز شرکت می کنند.

موحدی در ادامه خبر از تهیه نشریه ای با همکاری کمیته فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در خصوص دیدگاه های امام خمینی(س) در مورد ادیان الهی و پیروان آنها داد و عناوین این نشریه در جلسه قرائت شد و مورد توافق قرار گرفت.

شرکت کنندگان در جلسه نیز پیشنهاد کردند ویژه نامه دیگری در خصوص حضور پیروان ادیان الهی در مراسم های ویژه بزرگداشت امام خمینی(س) تهیه و منتشر شود.

در پایان مسئول کمیته ادیان الهی از نمایندگان ادیان الهی درخواست کرد که برنامه های غیر متمرکز خود را اعلام کنند. نماینده کلیمیان اعلام کرد که برنامه بزرگداشت امام خمینی(س) روز دوشنبه ۱۳ خرداد ماه در کنیسه یوسف آباد برگزار می شود. نماینده زرتشتیان نیز اعلام کرد که "جشن خوانی" زرتشتیان به احترام امام خمینی(س) صبح روز ۱۴ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

گزارش تصویری >>> نخستین جلسه کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.