پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نخستین جلسه کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)؛

حسینی: امام مظهر خدمت راستین به ملت بود/ باید در طول سال اهتمام ویژه به ترویج افکار و اندیشه امام(س) داشته باشیم

نخستین جلسه کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها و دستگاه های عضو برگزار شد.

نخستین جلسه کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) پیش از ظهر امروز(شنبه 31 فروردین ماه) در جوار حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، سید احمد حسینی در این نشست  گفت: ما هرچه در جامعه اسلامی خود داریم از امام است و هرچه سرافرازی و عزت و شوکت نصیب ما شده، بعد از عنایت  ائمه اطهار(ع)، از برکت وجود امام بوده و الآن هم اگر بخواهیم مسیرمان را با عزت ادامه دهیم و بتوانیم جامعه اسلامی را با سرافرازی و افتخار داشته باشیم که در جامعه جهانی مبلغ و مروج اسلام ناب باشد باید در راستای تبیین و ترویج اندیشه های امام حرکت کنیم.

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با تأکید بر اینکه امام مظهر همه ارزش های الهی بود، افزود: اگر فکر و اندیشه امام در جامعه ما جاری و ساری باشد مطمئنا به راحتی می توانیم جامعه را در مسیری که امام می خواستند حرکت دهیم و این سرافرازی و افتخار را روز به روز بیشتر کنیم.

وی با اشاره به حوادث سیل اخیر، ادامه داد: اگر بخواهیم درست به جامعه خدمت کنیم باز هم حرکت در مسیر امام می تواند به ما کمک کند. امام مظهر خدمت راستین به ملت بود. امام نیازمندان، فقرا و مستضعفان را خوب درک می کردند و خودشان می فرمودند اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از این است که به من رهبر بگویید. به هر حال اگر ما بخواهیم در جامعه وحدت و انسجام داشته باشیم باز هم افکار و اندیشه های حضرت امام است که می تواند تحقق بخش آرمان های ما باشد.

حسینی اظهار داشت: متاسفانه نتوانسته ایم افکار و اندیشه امام را درست تبیین و ترویج کنیم. ما خیلی کار داریم تا دانشگاه ما دانشگاه مورد نظر امام باشد. مأموریت ستاد مرکزی بزرگداشت امام بیشتر کار اجرایی انجام می دهد و کمیته ها برای این راه اندازی شده اند تا بتواند افکار و اندیشه های حضرت امام را به نحو شایسته ای در محیط های دانشگاهی، مدارس و محیط هایی که جوانان حضور دارند تبیین و ترویج کنند. مأموریت ما صرفا در ارتباط با برگزاری مراسم 14 خرداد نیست و باید در طول سال اهتمام ویژه به ترویج افکار و اندیشه امام در میان جامعه هدف داشته باشیم.

* گزارش تصویری >>> نخستین جلسه کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)

وی تأکید کرد: باید بزرگداشت امام را مردمی کنیم و غایت آرزوهای ما این است که بزرگداشت یاد و نام امام صد در صد مردمی برگزار شود. یعنی حتی اگر ما جلسات این گونه نداشتیم، در متن مردم این برنامه به نحو بایسته و شایسته ای برگزار شود. اما به هر حال با توجه به شرایط جامعه ما نیاز داریم چنین جلساتی را داشته باشیم تا بتوانیم حداقل مأموریت و مسئولیتی که داریم را انجام دهیم. برنامه های سی امین سالگرد امام ویژگی هایی دارد که امیدواریم در بحث هایی که داریم آنها را مدنظر قرار دهیم.

به گزارش جماران، در این نشست نمایندگانی از دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت علوم و تحقیقات، سازمان جوانان هلال احمر، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، دانشگاه فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، دانشگاه علمی و کاربردی و دانشگاه پیام نور حضور داشتند و ضمن ارائه گزارش کارهای انجام شده در طول سال 97، پیشنهادات خود را برای برگزاری سی امین سال بزرگداشت امام خمینی(س) ارائه دادند.

استمرار برنامه های فرهنگی ترویج اندیشه امام در طول سال، توجه به فضای مجازی، همکاری و مشارکت سازمان ها و وزارتخانه ها و حمایت از سمن ها، پیش بینی برنامه ها در چهارچوب گام دوم انقلاب و ورود جوانان به این عرصه، تبیین اندیشه امام به صورت میدانی و عملی و همچنین نوآوری و خلاقیت در برنامه ها از مواردی بود که شرکت کنندگان در این نشست بر آنها اشاره کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.