نخستین جشنواره سرودهای انقلابی «خمینی ای امام» با حضور گروه‌های سرود از سراسر کشور در حرم امام خمینی(س) برگزار شد.

نخستین جشنواره سرودهای انقلابی «خمینی ای امام» روز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد و در حضور هیأت داوران گروه‌های مختف از سراسر کشور سرودهای خود به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و عربی - فارسی را اجرا کردند.

امین عارف‌نیا، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در حاشیه این جشنواره به خبرنگار جماران گفت: در طول اوج‌گیری، پیروزی و پس از انقلاب اسلامی و با هدف تهییج توده‌ها سرودهایی برای پشتیبانی از انقلاب ساخته شد. این سرودها که اکثر آنها در استودیوهای زیرزمینی و به صورت آماتوری ضبط و روی نوار کاست عرضه می‌شد، توسط شاعران و آهنگ‌سازان شیفته امام خمینی(س) خلق شدند. حس و شور انقلابی و مردمی در شعر، آهنگ و نحوه ارائه این آثار موج می‌زند. 

وی افزود: سرود «خمینی ای امام» که یکی از ماندگارترین سرودهای انقلاب اسلامی است برای نخستین بار 12 بهمن 1357 در فرودگاه مهرآباد توسط یک گروه کر به صورت زنده و در حضور امام اجرا شد. سرودهایی مانند یار دبستانی، ایران سرای امید، ایران ایران، بهاران خجسته باد و بهمن خونین جاویدان با تاریخ انقلاب اسلامی پیوند خورده‌اند سرودهای حماسی روحیه بخش و انسجام آفرین هستند و در شکل‌گیری مانایی داستان‌های حماسی شکل بی بدیلی دارند.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) تأکید کرد: سرودهایی در ذهن مردم ماندگار می‌شوند که عامل اتحاد و همدلی بوده‌اند. سرودهای حماسی راویان همدلی مردم در تاریخ هستند. در کنار وجه نوستالوژیک، فرم و محتوا، در اثرگذاری سرود نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره فرصتی برای آفرینش آثار ماندگار پیرامون امام و انقلاب اسلامی است، گفت: امیدوارم با همکاری نهادهای مسئول در حوزه آفرینش‌های هنری شاهد خلق و ارائه آثاری دلنشین در این عرصه باشیم.

نخستین جشنواره سرودهای انقلابی «خمینی ای امام» به همت معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و با همکاری مرکز سرود و موسیقی سازمان صدا و سیما و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در حرم مطهر حضرت امام برگزار شد و از حدود 40 گروه دختر و پسر سراسر کشور شرکت کننده در این جشنواره، 15 گروه در دو نوبت صبح و عصر چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه به صورت حضوری در حرم مطهر حضرت امام برنامه خود را اجرا کردند و بقیه گروه‌ها ویدئو یا صوت فرستاده‌اند که در روزهای 28 تا 30 اردبهشت ماه مورد داوری قرار می‌گیرند.

در پایان این جشنواره به سه اثر برتر هزینه تولید یک اثر تصویری هدیه داده می‌شود و اثر برتر روز 14 خرداد در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) به اجرای سرود می‌پردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.