محمدعلی انصاری، سرپرست حرم مطهر امام خمینی(س) در در جلسه هم اندیشی بزرگداشت ولادت حضرت زهرا(س)، امام خمینی و روز زن در حرم حضرت امام، گفت: بحث اساسی این است که تا تحقق اراده و فکر امام و بستری که امام ایجاد کرد چقدر فاصله داریم؟ چقدر مبانی امام را درست به جامعه تفهیم کرده ایم؟ در مورد دختران و زنان که متأسفانه برخی از آنها در آستانه فاصله گرفتن از مبانی انقلاب هستند، چقدر ما کار کرده ایم؟ این سؤال اساسی را متولیان فرهنگی کشور باید از خودشان بپرسند. 43 سال بعد از پیروزی انقلاب وقت کمی نیست و ما باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)

سرپرست حرم مطهر امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه امام پایه گذار احیای مکتب فاطمه(س) است، گفت: چون امام پیشنیه حوزوی داشتند، برخی از افراد فکر می کردند با پیروز شدن انقلاب نقش زنان در جامعه کمرنگ می شود. به دنبال همین تفکر بود که بعد از انقلاب عده ای به امام القاء می کردند که جامعه از شما انتظار دارد درهای مجامع سیاسی، دانشگاه ها و فضاهای فرهنگی و اقتصادی را به روی زنان ببندید و آنها باید به کارهای دیگری مشغول باشند. به امام نامه نوشتند، توصیه می کردند، پیغام می دادند و در تریبون ها این مسأله را به عنوان یک مطالبه دینی از امام می خواستند که شما در جایگاهی هستید که باید دین و احکام دینی را برای جامعه بگویید. «احکام دینی» از نگاه آنها محروم کردن این قشر عظیم از حقوق اجتماعی و سیاسی بود. امام خط بطلانی بر این تفکر کشید.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در جلسه هم اندیشی بزرگداشت ولادت حضرت زهرا(س)، امام خمینی و روز زن در حرم حضرت امام، طی سخنانی با اشاره به جایگاه زن در اسلام، گفت: در جامعه و نظام فکری پیامبر(ص)، همه صفات برجسته بین مردان و زنان به نسبت مساوی تقسیم شده اند و آیات قرآن در این زمینه هیچ تفاوتی قائل نیست و تمام فضائل انسانی را خداوند به طور مساوی برای زنان و مردان ذکر کرده است. نگاه دیگر، سیره عملی پیامبر(ص) نسبت به زنان است که واقعا سراسر زندگی پیامبر(ص) احترام به شخصیت زن، تکریم زنان و دختران است. تولد یک انسان برجسته به نام فاطمه زهرا(س) در مکتب او است.

سرپرست حرم مطهر امام خمینی(س) افزود: میلاد فاطمه زهرا(س) سرآمد همه افتخارات اسلامی و همه افتخارات زنان در مکتب پیامبر(ص) است. وقتی فاطمه زهرا(س) پا به عرصه وجود می گذارد، به احترام این مولود مبارک باید آیه نازل شود در یک سوره ای شخصیت این مولود معرفی و به دنیا گفته شود جامعه ای ابتر است که در آن فاطمه(س) نباشد؛ جهانی از ارزش ها برخوردار است و خیر کثیر می بیند که در آنجا دختر و زن محترم باشد. این نگاه را شما بگذارید در مقابل نگاهی که جامعه جاهلیت آن روز نسبت به زن داشت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بعد از رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام، مسلمان و جهان از دو دستاورد بزرگ محروم شدند، تصریح کرد: محرومیت جامعه از دستاورد وجود امیرالمؤمنین(ع) را ما باید در کلام خود امیرالمؤمنین(ع) جست و جو کنیم. وقتی بعد از پیامبر(ص) از امیرالمؤمنین علی(ع) سؤال می کنند که چرا شما قیام نمی کنید و پرچم رهبری را به دوش نمی گیرید؟ تعبیر امیرالمؤمنین(ع) این است که من دست ندارم؛ من به سفارش پیامبر(ص) می ترسم که اگر دست به شمشیر ببرم اهل بیتم قربانی شوند.

انصاری ادامه داد: سرمایه دومی که از دست مسلمانان رفت، وجود فاطمه(س) بود؛ که وقتی رفت یک گنجینه بزرگ اسرار الهی را با خود برد. اگر این سرمایه مانده بود و این ثروت بیکران الهی با فاطمه(س) می ماند و امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه(س) هدایتگران جامعه می شدند و جامعه دست پیروی به امیرالمؤمنین(ع) می داد و ناله امیرالمؤمنین(ع) بلند نمی شد که از اصحاب پیامبر(ص) من چهار انسان با وفا را در کنار خودم می بینم، امروز ما در جامعه خودمان شکوفایی و عظمت اسلام را در زمین و آسمان ها می یافتیم؛ چرا که امیرالمؤمنین(ع) می فرماید علم من به اسرار آسمان ها بیشتر از علم من به اسرار زمین است.

وی با تأکید بر اینکه ما معتقدیم نسل فاطمه(س) امروز زنده است، اظهار داشت: ما مفتخریم که امام، پیشوا، مرجع و مراد ما در روز تولد حضرت فاطمه(س) به دنیا آمده و این لطف الهی به جامعه ما است. دومین افتخار امام این است که پایه گذار احیای مکتب فاطمه(س) است. انصافا قبل از پیروزی انقلاب چه تصویری از زنان ما به دنیا ارائه می شد؟ در دوران پهلوی ها چه فجایع و ظلمی بر زنان کشور ما رفت؟ چقدر زنان و دختران عفیف از ترس هجمه های بی رحمانه رژیم پهلوی از خانه ها بیرون نمی آمدند، به مکتبخانه ها نمی رفتند در عرصه های سیاسی حاضر نمی شدند و حرف نمی زدند؟

سرپرست حرم مطهر امام خمینی(س) افزود: یک دوران سیاه، دوران رضا خان بود که با همان چکمه ها و تازیانه معروف خودش، ما نمی توانیم خاطره ننگین آن دوران را به فراموشی بسپاریم. بعد از او فرزندش با کودتا در جامعه ما حاکم شد و در تمام دوران حاکمیت او رفتاری غیر از تحقیر و تخریب شخصیت زن چیز دیگری وجود داشته است؟! وقتی انسان خاطراتی که امروز از وابستگان پهلوی در داخل و خارج منتشر می شود را مطالعه می کند واقعا شرم می کند که چه برنامه هایی داشتند و برای این ملت چه خواب هایی دیده بودند. یک زن و دختر از نگاه آنها چه بود؟ دنبال چه اهدافی می گشتند؟! می گفتند ما دنبال این هستیم که اعتقادات و سنت های اسلامی جامعه را بر هم بریزیم.

وی ادامه داد: روزهایی که روزهای نمایش قدرت آنها در عرصه جهانی بود، مثل جشن های 2500 ساله و امثال اینها، تعمد داشتند در افکار عمومی و رسانه ها کاری کنند که قبح مسأله رذایل اخلاقی در جامعه ما از بین برود. انسان نمی تواند نام، فیلم و حکایت آن صحنه ها را برای نسل امروز حتی بازگو کند.

انصاری گفت: چون امام پیشنیه حوزوی داشتند، برخی از افراد فکر می کردند با پیروز شدن انقلاب نقش زنان در جامعه کمرنگ می شود. به دنبال همین تفکر بود که بعد از انقلاب عده ای به امام القاء می کردند که جامعه از شما انتظار دارد درهای مجامع سیاسی، دانشگاه ها و فضاهای فرهنگی و اقتصادی را به روی زنان ببندید و آنها باید به کارهای دیگری مشغول باشند. به امام نامه نوشتند، توصیه می کردند، پیغام می دادند و در تریبون ها این مسأله را به عنوان یک مطالبه دینی از امام می خواستند که شما در جایگاهی هستید که باید دین و احکام دینی را برای جامعه بگویید. «احکام دینی» از نگاه آنها محروم کردن این قشر عظیم از حقوق اجتماعی و سیاسی بود. امام خط بطلانی بر این تفکر کشید.

وی افزود: انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب به معنای تولد و پیروزی زن در تاریخ کشور ما است. امام شالوده ای را ریخت و بنیانی را تأسیس کرد که یک جا در آن نمی بینید که امام زنان را از یک امتیاز سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی محروم کرده باشد. در عرصه تظاهرات، انتخابات، جنگ، دانشگاه ها، تعلیم و تربیت، صدا و سیما، رسانه ها و هر جایی که حضور مردم در آنجا نقش آفرین بوده، امام حضور زنان را هم مشروع و نقش آفرین می داند.

سرپرست حرم مطهر امام خمینی(س) تأکید کرد: البته بحث اساسی این است که تا تحقق اراده و فکر امام و بستری که امام ایجاد کرد چقدر فاصله داریم؟ چقدر مبانی امام را درست به جامعه تفهیم کرده ایم؟ در مورد دختران و زنان که متأسفانه برخی از آنها در آستانه فاصله گرفتن از مبانی انقلاب هستند، چقدر ما کار کرده ایم؟ این سؤال اساسی را متولیان فرهنگی کشور باید از خودشان بپرسند. 43 سال بعد از پیروزی انقلاب وقت کمی نیست و ما باید پاسخگو باشیم. ما باید بگوییم امام چه می خواست و فاطمه(س) چه جامعه ای را دوست داشت؟ چه زنانی را تشویق می کرد؟دنبال چه جامعه ایده آلی برای این بخش وسیع از جامعه انسانی و اسلامی بود؟ متأسفانه کار زیادی نکرده ایم.

وی افزود: امروز ما داریم تاوان کم کاری ها، سستی ها، بی توجهی ها، کج فهمی ها و کج اندیشی ها را هم در برخی عرصه می دهیم. البته نباید افتخاراتمان را نادیده بگیریم. افتخارات زنان در پیمودن قله های وسیع و رفیع علم و دانش، سیاست، اخلاق، تربیت، مردم داری و مردم سالاری را ما نباید نادیده بگیریم. کور باد چشم کسانی که نمی خواهند ببینند امروز در کشور ما زنان بیش از مردان در دانشگاه ها تحصیل می کنند. کور باد چشم کسانی که نمی خواهند ببینند چقدر اختراعات، پایان نامه ها و کارهای هنری در سطح بسیار فاخر و ارزشمند از جایگاه حضور زنان در صحنه ها نصیب این ملت شده است.

انصاری ادامه داد: چه کسی مانع ترقی زنان و دختران این جامعه است؟ چه کسی می خواهد این بخش عظیم از جامعه در همان نگاه های ارتجاعی دوران جاهلیت قدیم یا جاهلیت جدید باقی بماند؟ مگر جاهلیت امروز با جاهلیت دوران قبل از بعثت پیامبر(ص) فرقی کرده است؟! امروز در جوامع متمدن زنان و دختران پشت ویترین ها برای هوسرانی ها به نمایش گذاشته می شوند. امروز ابزار فضاهای مجازی و رسانه ای به ابزار خانمان براندازی اخلاق در بشریت معاصر تبدیل شده است. چه چیزی از این ابزار به جامعه تزریق نمی شود؟! چه بلایی بر سر بشریت و جوانان ما از این آثار زشت مفاسد جنسی به بار نمی آید؟!

وی تأکید کرد: چرا متمدنین و خیرخواهان بشریت فریاد نمی زنند که نسل بشر در آستانه نابودی است؟! واقعا سوال مهم این است، کسانی که در جوامع به ظاهر متمدن حکومت می کنند چه سرنوشتی می خواهند برای بشریت رقم بزنند؟! شرم آور نیست که رئیس جمهور آمریکا لایحه ازدواج همجنسگرایان را رسمی کند؟! طبیعی است که در این جامعه و با این تفکر اسلام، فاطمه(س) و امام ما آنقدر مظلوم باقی بماند که یک عده بخواهند برای آزادی زنان از این نظام معنوی و ارزشی تلاش کنند؟! این یک دردی است که ما داریم در جامعه احساس می کنیم؛ در جامعه بشریت دارد احساس و دنبال می شود.

سرپرست حرم مطهر امام خمینی(س) اظهار داشت: به نظر من اگر می خواهیم جامعه ما نجات پیدا کند حوزه ها، دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی نباید دنبال فروعات برویم؛ خطر بیخ گوش ما است. خیلی اختلاف است میان تفکری که اساسا رذائل اخلاقی و جنسی را جرم نمی داند و آنها را ترویج می کند، با تفکری که از زبان قرآنی یک قوم بزرگ به خاطر فساد اخلاقی نابود می شود تا عبرت تاریخ و بشریت باشند؛ اینها نابود شده اند تا جامعه بداند نتیجه رفتن به سمت فساد اخلاقی این می شود.

وی تأکید کرد: روز میلاد حضرت فاطمه(س) و امام برای کسانی که دست اندرکار مسائل فرهنگی هستند باید روز توجه به آسیب های اجتماعی نیز باشد؛ و برای حرکاتی که امروز خواسته یا ناخواسته دارد بر ما تحمیل می شود باید فکر و هم اندیشی کنیم. البته فکر، هم اندیشی و تدبیر کردن به معنای یک جانبه گرایی نیست؛ معنایش این نیست که ما بدون لحاظ مصالح جامعه یک برنامه را خط مشی اساسی و تردید ناپذیر تلقی کنیم. باید آسیب شناسی کنیم. یکی از آسیب هایی که امروز در جامعه ما پدیدار شده و کسانی می گویند ما ارزش های شما را نمی خواهیم، گناهش به گردن ما هم هست که کوتاهی کرده ایم، کار درست نکرده ایم، رسانه ها را تجزیه و متفرق کرده ایم و هدفمند کار نمی کنیم.

انصاری اظهار داشت: فکر نکنیم همه مثل ما امام و حضرت فاطمه(س) را می شناسند. عرصه تقابل مسائل فرهنگی اینقدر توسعه پیدا کرده که یک لحظه غفلت کنیم، یک خبر همه چیز را تحت تأثیر قرار می دهد و یک شایعه همه برنامه ریزی دستاوردهای ما را به هم می ریزد؛ کما اینکه داریم در جامعه می بینیم. اگر ما از این حوادث و رخدادها درس بگیریم و بدانیم باید راجع به عملکردهای خودمان در گذشته بازنگری کنیم و جامعه احتیاج به تجدید قوا و ترسیم مسائل روزمره و آینده خودش دارد، نتیجه این خواهد بود که وحدت و انسجام ما حفظ می شود و اقتدار ما هم در دنیا باقی می ماند.

وی افزود: امروز این افتخار را داریم که جمهوری اسلامی علی رغم همه فضاسازی ها، بی مهری ها، دشمنی ها و کینه توزی هایی که در داخل و خارج با آن مواجه بوده، کسانی که عادلانه قضاوت می کنند دارند به ما نمره منفی نمی دهند و نمی گویند شما در جامعه به زنان ظلم کرده اید و در جمهوری اسلامی به زنان توهین و با آنها بدرفتاری شده است. کدام کشورهای پیرامون ما و مدعی اسلام هستند که به ظاهر همان آزادی که امروز ما برای زنان و دختران قائل هستیم را قائل باشند؟! در برخی کشورها زنان از حقوق اولیه شان، که رانندگی باشد، محروم هستند؛ از اینکه در محافل حاضر شوند و حرف بزنند، محروم هستند تا چه رسد به اینکه بیایند در صحنه ها و اعتراض و انتقاد کنند، در انتخابات شرکت کنند، دانشگاه بروند و استاد دانشگاه شوند. کدام یک از رشته های علوم کشور ما است که زنان در آن جایگاه بالا نداشته باشند؟!

سرپرست حرم امام خمینی(س) یادآور شد: غفلت های ما در امور تربیتی، دعواهای جناحی و سیاسی، بیگانه شدن از برخی نیازهای روز جامعه و نسل جوان باعث شده که امروز دشمنان ما زبانشان دراز باشد؛ بی شرمانه در مجامع سیاسی بگویند که زنان ایرانی نباید کرسی داشته باشند. در سازمان هایی که می نشینند و رؤسای آن دولت ها همجنس بازی را تأیید می کنند، ما نباشیم بهتر است. در جامعه ای که زنان و دختران فلسطین، عراق، افغانستان، پاکستان و هر جایی که مسلمان است را می کشند، تحقیر می کنند و چادر از سرشان بر می دارند و در دانشگاه های خودشان راه نمی دهند، به فکری که می گوید این اندیشه آزادی بشریت است باید خط قرمز کشید.

وی تأکید کرد: اول بحث های فکری، عقیدتی و بنیادی ما از حالا شروع می شود. در گذشته ما اینقدر ابزار دشمن ساخته نداشتیم و رسانه های ترویج فساد اصلا به کار نبود؛ ولی امروز در دنیا چه خبر است؟ کدام نسل ما از این فضاها مصون است و آسیب نمی بیند؟! دولت و نظام ما مسئولیت دارند اقتصاد، فرهنگ، نان و آب مردم را درست و گرفتاری مردم را برطرف و مسکن مردم را تأمین کنند، ولی یک چیزی متوجه همه آحاد جامعه و مخصوصا مسئولین فرهنگی است که باید ما از نو تدبیر و برنامه ریزی کنیم.

انصاری افزود: با توجه به فضاهایی که در جامعه ما پیش آمده نباید طوری عمل کنیم که دشمنان فکر کنند دست پاچه شده ایم و مستأصل هستیم. ولی بالأخره روز میلاد حضرت فاطمه(س) و امام یک روز تاریخی است. من در ارتباط با مسأله امام از شما درخواست می کنم این است که اولا چرا روز میلاد حضرت فاطمه(س) و امام در رسانه ها و مطبوعات جدی گرفته نمی شود؟ بارها در طول این چند سال به صدا و سیما و مراکز فرهنگی گفته ایم، راجع به میلاد حضرت فاطمه(س) که صحبت می کنید کنارش میلاد امام را هم بنویسید؛ این که خرج و محدودیتی ندارد. مداحی که از نعمت جمهوری اسلامی بهره مند شده، در مولودی خوانی خودش راجه به روز میلاد حضرت فاطمه(س) نامی هم از امام ببرد. رسانه ها به این مسأله بپردازند و دستگاه هایی که دست اندرکار فرهنگی هستند این مسأله را باز کنند و در تقویم کشور بیاورید.

وی اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد امسال را جدی بگیریم که چه توصیه های مؤکد و عجیبی راجع به پرداختن به نام و شخصیت امام داشته اند. گزارش بدهیم که روز میلاد حضرت امام چه کار می کنیم و مناسبت های مربوط به امام چگونه پاس داشته می شوند و چگونه نسبت به آنها ما حساسیت داریم؟ جواب بعضی ها این است که همه مملکت برای امام است؛ در حالی که باید کار شود و باید امام را از مظلومیت تاریخی خودش بیرون بیاوریم؛ برای سالگرد میلاد حضرت امام جشن بگیریم و نشاط را در جامعه تزریق و پویایی را در جامع ترویج کنیم.

سرپرست حرم امام خمینی(س) با اشاره به جزئیات برنامه ریزی ها برای برگزاری مراسم میلاد حضرت امام، گفت: درخواست من این است که ستاد بزرگداشت را صرفا در سالگرد ارتحال امام فعال نکنیم. از همین مناسبت، سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن و میلاد امام را به عنوان یک دستور کار طراحی کنیم.

در این جلسه معاونین مختلف ستاد و  نمایندگان وزارتخانه ها، دستگاهها و سازمان های مختلف در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی پیشنهادات خود را برای گرامیداشت روز ولادت حضرت زهرا(س)، امام خمینی و روز زن بیان کردند.

 

امین عارف نیا: اصلی ترین رویداد ما در خمین خواهد بود

در نجف، قم و حسینیه جماران برنامه خواهیم داشت

در تمام مکان های منتسب به حضرت امام برنامه ریزی شده و کارهای ویژه ای برگزار خواهد شد

 

به گزارش خبرنگار جماران، امین عارف نیا معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی برای میلاد حضرت امام تقریبا از اول مهر ماه شروع شده و نزدیک به سه ماه است که در مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام جلسات و کارگروه های مختلف در حوزه های فرهنگی، هنری، تبلیغاتی و ارتباطی داشته ایم و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا وزارت آموزش و پرورش، وزارت میراث فرهنگی، سازمان صدا و سیما و خیلی از دستگاه های اجرایی را هم به یاری طلبیده ایم.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) افزود: جمع بندی ما این است که امسال در موضوع میلاد حضرت امام یک تمرکززدایی کنیم و صرفا یک رویداد کانونی در حرم مطهر نداشته باشیم. این رویداد قطعا به جای خود برگزار خواهد شد و آبرومند هم خواهد بود و همه ما موظفیم در خدمت آقای انصاری باشیم و کمک کنیم که یک رویداد خوب در حرم برگزار شود. علاوه بر آن، در خانه موزه های مرتبط با حضرت امام در جماران، خمین، قم و نجف برای این روز برنامه ریزی شده که رویدادهایی برگزار شود.

وی با بیان اینکه اصلی ترین رویداد ما در خمین خواهد بود، تصریح کرد: اتفاقاتی که تقریبا دو سه هفته پیش افتاد هم عزم ما را جزم کرد که حتما تمرکز را روی خمین ببریم و بتوانیم یک کار ویژه ای را برگزار کنیم. ما در خمین علاوه بر بیت حضرت امام، در مجاورت آنجا یک مجتمع فرهنگی بسیار مدرن و موجهی را داریم که فضای فرهنگی بسیار مناسبی هست و امکان برگزاری انواع و اقسام رویدادها را به ما می دهد. جلسات متعددی در استان مرکزی برگزار شد و آیت الله دری نجف آبادی شورای فرهنگ عمومی استان را با حضور استاندار محترم تشکیل دادند و با مدیران سازمان های مختلف در سطح استان تبادل نظر شد.

عارف نیا با تأکید بر اینکه برنامه ریزی جدی برای خمین کرده ایم، افزود: از 23 تا 30 دی ماه هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» با مجموعه ای از رویدادها برگزار خواهد شد. پیش بینی ما این است که این رویدادها روز جمعه  افتتاح شود. پیش بینی شده که یک روز با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک رویداد با حضور وزیر آموزش و پرورش، یک رویداد با حضور وزیر میراث فرهنگی و یک رویداد با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شود و تک تک اینها با دستگاه ها طراحی و تبادل نظر شده است.

وی ادامه داد: مجموعه ای از نمایشگاه ها را در خمین خواهیم داشت؛ نمایشگاه کتاب، آثار هنری، اسناد، عکس و مجموعه ای از کارگاه های هنری را در خمین برگزار خواهیم کرد. هفته فیلم در خمین خواهیم داشت؛ فیلم «فرزند صبح» بعد از سال ها در خمین عرضه خواهد شد و از عوامل این فیلم و فیلم «بانو قدس» که پیرامون همسر مکرم حضرت امام تولید شده تجلیل و تقدیر خواهد شد. نشست های علمی، تبیینی و ترویجی خواهیم داشت و یک نشست علمی بسیار مفصلی را معاونت پژوهشی مؤسسه دارد با موضوع «زن در اندیشه حضرت امام» طراحی می کند که در خمین برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اظهار داشت: استاندار مرکزی به بنده فرمودند که وزارت کشور با همکاری معاونت امور زنان و سایر دستگاه ها دارند رویدادی طراحی می کنند که از هر استان پنج بانوی برگزیده را تقدیر و نشستی برای آنها برگزار کنند. ایشان خیلی با علاقه و اشتیاق گفتند دنبال هستند این نشست را به خمین بیاورند. یعنی 150 بانوی برگزیده ملی هم در خمین حضور داشته باشند و این رویداد را برگزار کنیم. این رویداد نیازمند مشارکت همه است و نیازمند این است که همه دستگاه ها همراهی کنند تا بتوانیم این کار را برگزار کنیم.

وی افزود: ما در نجف، قم و حسینیه جماران برنامه خواهیم داشت. در تمام مکان های منتسب به حضرت امام برنامه ریزی شده و کارهای ویژه ای برگزار خواهد شد. برای حرم مطهر هم مؤسسه با تمام امکانات در خدمت شما است و ما با تمام وجود خودمان را در کنار جنابعالی و ستاد می دانیم. با عنایت به اینکه تمرکز ویژه ای روی خمین شده و یادگار گرانقدر حضرت امام هم تأکید کرده اند که ما این برنامه ریزی ها را داشته باشیم، پیشنهاد من این است که اگر قرار است رویدادی در حرم برگزار شود با آن برنامه ها همزمان نشود و این همزمانی باعث تداخل نشود.

عارف نیا گفت: علاوه بر اینکه ما این برنامه های فرهنگی و هنری را داریم، کار ویژه ای را هم با موضوع «مسئولیت اجتماعی» در خمین تدارک دیده ایم. با گروه های جهادی، قرارگاهی، تشکل های مردم نهاد، و کسانی که دارند کارهای خیرخواهانه و بشردوستانه انجام می دهند  وارد مذاکره شده ایم که اینها آن ایام در خمین مستقر شوند و به مردم خدمات بدهند؛ بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی(س) و نهادهای حمایتی مثل بهزیستی آن یک هفته در خمین خدمات ویژه ای را به مردم همشهری بنیانگذار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ارائه بدهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.