مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور نوشت: برنامه‌های سالانه آن دستگاه و برنامه‌هایی که برای بزرگداشت حضرت امام در سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی آن عزیز تنظیم و تدوین و به اجرا در می‌آید را تا 10 خرداد ماه برای انعکاس در رسانه‌های سطح ملی و همچنین برنامه‌های اجرا شده را حداکثر تا 27 خرداد ماه برای جمع‌بندی نهایی در مجموع عملکرد ستاد مرکزی و دستگاه‌ها در اختیار این کمیته قرار گیرد.

 مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) طی نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور بر اهتمام ویژه آنها برای بزرگداشت و تبیین شایسته اندیشه‌ها و افکار حضرت امام در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی آن حضرت و به طور مستمر در طول سال تأکید کرد.     

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) متن نامه سید احمد حسینی به شرح زیر است:

رؤسای محترم دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور

با سلام

به استحضار می‌رساند ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی در آستانه سی و چهارمین سال ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی قرار دارد. بی تردید استقرار نظام جمهوری اسلامی با رأی ملت ایران در عصر حاضر و با رهبری حضرت امام نمونه بارزی از ساختار نظام سیاسی در اداره یک کشور بزرگ و متمدن است که هم رأی و نظر مردم و هم احکام و قوانین دین اسلام در آن عینیت  یافته است.

شیوه حکمرانی حضرت امام در دوران رهبری و حیات مبارکشان و اندیشه‌ها و افکار آن حضرت بر نقش اصلی و محوری مردم در اداره کشور در همه ارکان آن استوار بوده است. خدمت صادقانه و بی منت به مردم و تأمین رفاه و آسایش همه اقشار جامعه و داشتن جامعه‌ای عزتمند در همه ابعاد همواره مورد تأکید و عنایت امام بزرگوار بوده است و آنچه که امام را به عنوان رهبری بی‌نظیر و الهی در بین مردم و در سطح جهانی مطرح نمود الهی بودن و مردمی بودن ایشان بوده است.

تبیین و ترویج افکار و اندیشه‌های ناب امام عظیم الشأن از وظایف اصلی همه ارکان نظام و در همه سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های دراز مدت و بلند مدت و کوتاه مدت بوده و عمل به آن باید از مأموریت‌های اصلی و با اولویت همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی باشد. نسل نوجوان و جوان و دانشجو و دانشگاهی و معلمان ما باید با ابعاد مختلف اندیشه‌های امام در اداره کشور و خدمت به مردم و روابط با متفکران و مستضعفان و دولت‌های خارجی آشنا گردند. بی تردید نقش مسئولان آموزش عالی و آموزش و پرورش و مراکز متولی امور جوانان در انجام این مأموریت‌ها و رسالت خطیر بیش از سایر دستگاه‌ها و نهاده است

انتظار می‌رود دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و سایر مراکز آموزشی و حوزه‌های مرتبط با جوانان به وظیفه انسانی و شرعی و قانونی خود برای بزرگداشت حضرت امام و تبیین و ترویج شایسته افکار و اندیشه‌های آن حکیم فرزانه عمل نمایند.

مستدعی است برنامه‌های سالانه آن دستگاه و برنامه‌هایی که برای بزرگداشت حضرت امام در سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی آن عزیز تنظیم و تدوین و به اجرا در می‌آید را تا 10 خرداد ماه برای انعکاس در رسانه‌های سطح ملی و همچنین برنامه‌های اجرا شده را حداکثر تا 27 خرداد ماه برای جمع‌بندی نهایی در مجموع عملکرد ستاد مرکزی و دستگاه‌ها در اختیار این کمیته قرار گیرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.