آیت الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در رزمایش ضیافت همدلی اوقاف واقع در امامزاده حسین (ع) افزود: در همه جای دنیا افراد به نیازمندان و گرفتاران کمک می‌کنند، اما تفاوت  کمک مومنانه در جمهوری اسلامی با سایر کمک‌ها در جهان این است که دین و زندگی، عبادت و معیشت و تمام امور مذهبی با مسائل دنیوی و  اخروی گره خورده است.

وی اضافه کرد: طرح مواسات اجتماعی در جامعه باید تا جایی ادامه پیدا کند که فردی برای پذیرفتن صدقه پیدا نشود که برای رسیدن در این مسیر باید عدالت خواهی در جامعه گسترش یافته و مردم نسبت به دستگیری افراد اقدام کنند.

آیت الله عابدینی بیان داشت: همه پیامبران در دنیا آمده‌اند که مردم را برای قسط و عدل به پادارند و وظیفه عدالت خواهی امروز بر عهده مردم است که مورد تاکید پیامبران نیز قرار داشت.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: در جامعه مهدوی و زمانی که امام زمان (عج) ظهور کند، عدالت به حدی گسترش پیدا می‌کند که فقر از بین می‌رود و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله عابدینی مساجد را قوی ترین تشکیلات مردمی در نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: همدلی بین مردم و امامان جماعت در مساجد در کل دنیا بی‌نظیر است و همیت پیوند باعث رفع مشکلات ما در جامعه شده است.

در این مراسم سه هزار و ۳۱۳ بسته معیشتی از سوی اداره اوقاف قزوین بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.