در متن پیام علیرضا آشناگر به مناسبت گرامیداشت روز معلم که روز جمعه به رسانه‌ها اعلام شد، آمده است: دوازدهم اردیبهشت ، سالروز عروج بزرگ مردی است که درخشش اندیشه‏ های پاک و روشن او تا دیرسالی پس از نبودنش هنوز هم مُبیّن «چرا»های نسل امروز است. مجاهدی که اندیشه جوان و صیقلی اش زنگارهای تردید و شبهه از تعالیم آرمانی دین می‏ زدود و آن را پیش چشم نو جویان به جلوه‏ای نوین می‏ آراست.
در ادامه این پیام آمده است: ۴۱ سال از شهادت رسواگر تحریف‌‏ها و بیانگر دردهای طاقت‏ سوز دین باوران می گذرد و جسم پاکش در میان ما نیست تا به نیایش «ن و القلم» برخیزد، اما محصول پر رنج تلاش او در وسعت وسیع فرهنگ و فکر، چاره ساز حیرت‏‌های ماست و معلمانند که سلام گوی دردهای خدایی اویند و آفرین‏ گوی خون عاشقش.

استاندار سمنان در این پیام اظهار داشت: معلمان بر صحیفه جان‏ها خط دانش و ایمان می‏ نگارند و در ضمیر پاک دانش‏ آموزان، نقش فطرت را برجسته‏ تر می‏ سازند و با خامه تعلیم، جامه تربیت بر اندام روحشان می‏ پوشانند.
در این پیام آمده است: تقدیر از مقام معلم، تقدیر از جایگاه رفیع علم و دانش و اندیشه است و در این بین آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب میسر نیست مگر به همت استادان و معلمان اندیشمند و فاضلی که اثرگذارترین عامل محوری و موثر در توسعه و تعالی آموزش و پرورش هستند.

آشناگر در این پیام بیان کرد: اینجانب با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهیدآیت الله مرتضی مطهری و با ادای احترام به ارواح بلند شهدای والامقام فرهنگی و بویژه ۱۲۴ شهید فرهنگی استان سمنان ، فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت ؛ روز و هفته بزرگداشت مقام معلم را به پیشگاه مردم سرزمین علم و دانش" استان سمنان " ، خاصه معلمان و فرهنگیان عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و به سهم خود از تلاش وافر و مشفقانه ی تمامی اساتید محترم ، مربیان پرتلاش ، دبیران پر مهر ، آموزگاران دلسوز و تمامی جامعه ی بزرگ فرهنگیان در سراسر استان سمنان قدردانی می‌کنم.
استاندار سمنان در پایان این پیام افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال " جهش تولید" نامگذاری و مزین شده ، آرزوی به ثمر نشستن تلاش‌های این عزیزان در تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز چرخه تولید ملی را از درگاه خداوند منان مسالت کرده و رجاء واثق دارم به مدد خداوند متعال و همت معلمان صبور و کوشا ، با تلاش بیش از پیش این خوبان در مهارت آموزی ، دانش آفرینی و اشاعه اخلاق و امید ؛ آینده ای روشن برای فرزندان این مرز و بوم را شاهد خواهیم بود.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که در سال ۱۳۵۸ به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان روز معلم و از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.