هدایت اله جمالی پور شامگاه سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش که با حضور مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه امروز در حوزه آموزش و پرورش با یک خطر جدی مواجه هستیم،افزود: ما صرفا به بحث آموزش می پردازیم در حالی که باید به امر تربیت نیز بسیار اهمیت دهیم و این یکی از وظایف سنگین امروز ماست و از سویی باید بپذیریم آموزش و پرورش یک وظیفه وزارتخانه ای نیست بلکه وظیفه ای همگانی است و نیاز به مشارکت عمومی دارد.

استاندار قزوین با تاکید بر توجه به امور دینی در مدارس برای تعالی دانش آموزان،اظهار داشت: توجه به دین موجب رسیدن به تعالی انسان شده و سعادت دنیوی و اخروی را برای افراد به ارمغان می آورد.

وی با توصیه به مسوولان مبنی بر تعامل و همفکری با مردم،اظهار داشت: همفکری مسوولین با مردم نیاز امروز جامعه است و موجب رشد و توسعه در امور مختلف می شود بنابراین هیچ مسوولی نباید خود را بی نیاز از مشورت و تعامل با مردم بداند.
استاندار قزوین اظهار داشت: هیچ حکومتی بدون مشورت مردم پایدار نمی ماند و هیچ جامعه ای بدون مردم، نمی تواند دوام داشته باشد بنابراین مشورت و همفکری یک امر اساسی است که باید همه به آن توجه کنند چرا که سرچشمه مشکلات کشور، عدم مشورت است.

جمالی پور تصریح  کرد: سهم مشارکت مردم در تامین منابعی که باید رفاه و توسعه آنها را رقم بزند کم است به گونه ای که مثلا میزان مشارکت مردم در حوزه مالیات کمتر از هفت درصد بوده و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته سهم مشارکت مردمی نزدیک به ۴۰ درصد است و این موضوع بدان معناست که ما نتوانسته ام اعتماد عمومی و لازم را برای مشارکت همگانی ایجاد کنیم.
وی با اشاره به سهم حوزه آموزش و پرورش در مشارکت ها افزود: اموزش و پرورش بستر توسعه است و انسان ها به عنوان محصول این بستر محسوب می شوند که باید در این بستر رشد یابند تا حاصل آن موجب توسعه شود. 
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: ما هنوز به این دغدغه نرسیده ایم که آموزش و پرورش باید در اولویت امور باشد و باید بدانیم اگر اولویت دولت، صنعت، فرهنگ و آموزش نباشد به توسعه صنعتی، فرهنگی و مذهبی نخواهیم رسید.
جمالی پور با اشاره به وظایف شوراهای آموزش و پرورش یادآور شد: یکی از وظایف شوراهای آموزش و پرورش ایجاد حساسیت در جامعه در حوزه های مرتبط با آموزش و تربیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.