سرهنگ پاسدار محسن اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ برپایی همایش های مختلف نظیر طلایه داران، تجلیل از فعالان این عرصه، نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، برپایی کرسی های آزاد اندیشی را از جمله برنامه های اجرا شده این هفته در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی ادامه داد: همچنین بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر و دفاع مقدس با تاکید بر نقش مساجد، اماکن، محلات و تشکل های مذهبی، گردهمایی طلایه داران اصناف و برپایی نشست های علمی حوزوی و دانشگاهی از دیگر برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در سیستان و بلوچستان بوده است.
وی امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه وجودی قیام امام حسین(ع) ذکر کرد و گفت: خداوند و پیامبران مهمترین عاملان این 2 فریضه الهی بودند.
وی ادامه داد: اگر همه آحاد جامعه به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به عنوان رسالت مهم و خطیر خود به خوبی عمل کنند نظام الهی بیمه خواهد شد.
سرهنگ اکبری نظام جمهوری اسلامی را مهمترین معروف زمان ذکر کرد و افزود: از آنجایی که درست عمل نکردن به این 2 فریضه الهی سبب آسیب و لغزش حکومت اسلامی می شود باید به عنوان یک وظیفه فردی و عمومی مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی امر به معروف و نهی از منکر را نقطه وحدت کامل جامعه اهل سنت و تشیع ذکر کرد و گفت: ضروری است این امر سرلوحه همه گروهها و افراد جامعه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: انجام امر به معروف و نهی از منکر عامل سعادت جامعه و نزول برکات الهی و ترک آن سبب گمراهی و دور شدن از رحمت خداوند می شود.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. irnazahedan@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.