امام جمعه ارومیه گفت: فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش نشود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی؛ حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه افزود: مهم ترین هدف امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود بنابراین ماه محرم بهترین زمان برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اغلب مردم در رابطه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر سهل انگاری می کنند؛در حالی که از واجبات مسلم دین اسلام است اظهار کرد: با فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم باید به گونه‌ای عمل کرد که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تسری یابد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بفلسفه برگزاری مراسمات عزاداری برای امام حسین(ع)را زنده نگه داشتن یاد و هدف قیام آن حضرت عنوان کرد وگفت:هدف از برگزاری عزاداری‌ حسینی زنده‌کننده دین مبین اسلام است و بهتراست در این مراسمات از شعار  و نوحه های انقلابی استفاده شود.

وی ضمن بیان اینکه روایات متعددی در رابطه با گریه و زاری ، عزاداری و برپا کردن مراسمات عزای حسینی وجود دارد بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم عزاداری حسینی تاکید کرد و افزود: در سایه عزاداری و توسل به اباعبدالله الحسین (ع) معارف دینی بیش از پیش تبیین می شود.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه در مراسم عزای حسینی از وجود دین شناسان و علما  استفاده شود افزود: مجالس را حسینی و با شور و شعور برگزار کنیم و مسئولین هیئت‌های عزاداری و هیئت امنای مساجد  به این نکته توجه داشته باشندمنبر در مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) رسالت مهم انتقال معارف و اهداف قیام عبرت‌های عاشورا را به دوش بکشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه حرمت ماه محرم حفظ و باید تفکر حسینی در جامعه حاکم شود اظهارکرد: به هیچ عنوان در مراسمات ماه محرم اختلافات بین مذاهب مطرح نشود چراکه بجای تفرقه به وحدت میان مذاهب در شرایط فعلی نیازمندیم.

وی ضمن تبریک سالروز هفته دفاع مقدس افزود: ایثارگران، آزادگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس در نتیجه عمل به آیات قرآن و الگوپذیری از قیام امام حسین (ع) جان و سلامتی خود را برای دفاع از اسلام و میهن فدا کردند تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به اسلام ناب محمدی وارد نشود.

حجت الاسلام قریشی ضمن اشاره به نطق گانگستری ترامپ در سازمان ملل و اینکه شعار های عوام فریبانه ترامپ جز نمایان کردن چهره سفاک و ددمنشش نیست گفت: به جای اینکه ایران را در حرف یاغی قلمداد کند بهتر است به عملکرد و تاریخ ایران و کشور خود نگاهی بیاندازد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.