به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده روز شنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان با بیان اینکه شیوه امر به معروف و نهی از منکر کردن در پذیرش آن توسط افراد موثر است، افزود: طی شش ماه نخست امسال برای 13 هزار نفر تذکر لسانی صورت گرفت که دریافت کنندگان تذکر ، از این تذکرات استقبال کردند.
وی با اشاره به این کلام سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) که یکی از دلایل قیامی که انجام می دهم، امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: در همین راستا برنامه هایی متنوع، گسترده و متفاوت در هفته امر به محدود و نهی از منکر تدارک دیده شده است.
حجت الاسلام شفیعی زاده بهره گیری از فضای معنوی و حماسی ایام محرم در جهت تبیین و ترویج فرهنگ فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تبیین اهمیت و جایگاه آمران به معروف و ناهیان از منکر در حفظ سلامت جامعه و ضرورت حمایت از آنان در راستای ارتقاء باورهای دینی و شناساندن خادمان فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ( طلایه داران، یادآوران و یاوران ) را از جمله اهداف برنامه های امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.
حجت الاسلام شفیعی زاده تصریح کرد: برگزاری راهپیمایی سراسری تجدید بیعت با آرمان های امام حسین (ع)، همایش طلایه داران گروه های امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل 60 گروه یاوران در ادارات و نهادها ، برگزاری شورای امر به معروف ادارات و سازمان ها، عطر افشانی مزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان های شهدا و تجلیل از فعالیت های امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه های محوریست که برای هفته امر به معروف و نهی از منکر پیش بینی شده است.
وی از مردم خواست تا به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند و آن را منحصر به هفته نامگذاری شده، ندانند.
وی همچنین به هیات های مذهبی توصیه کرد تا زمینه را برای آشنایی مردم با فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیاورند.
حجت الاسلام شفیعی زاده خاطرنشان کرد: افرادی که امر به معروف و نهی از منکر انجام می دهند، دست کم بین شش تا 10 ساعت آموزش می بییند و تذکرات فقط لسانی است.
735 گروه طلایه دار در قالب هفت هزار و 350 نفر، 60 گروه یاوران و 317 گروه در قالب شوراها و هیات مذهبی در عرصه های مختلف در گیلان در فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند.
31 شهریورماه ، مصادف با اول محرم الحرام است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.