حجت الاسلام و المسلمین علی ایمانی تبار روز سه شنبه در حاشیه نشست مسئولین نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی منطقه یک کشوری که در آموزشکده عالی امام خمینی (ره) در استان البرز برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تشکیلات حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تشکیلات فرهنگی است یعنی عهده دار کار فرهنگی در این مجموعه ی تولیدی هستند.
وی اظهار داشت: فرهنگ کار و تلاش از جمله کارهایی است که به تولید در این مجموعه کمک می کند که در جهاد سازندگی با توجه به حاکمیت این فرهنگ بود که تمام کارکنان بیشتر از وظیفه شان عمل می کردند و شاهد عملکرد بهتری بودیم.
وی گفت: اکنون نیز معتقد هستیم اگر بتوانیم فرهنگ جهاد را در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی حاکم کنیم به صورت قطعی در تولید تاثیر بسزایی دارد و کارکنان نیز می توانند به خوبی به وظایفشان عمل کنند.
ایمانی تبار افزود: به همین منظور در حال برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی هستیم که یکی از آنان بحث اقامه نماز است که در تلاش برای گسترش فرهنگ نماز و تعمیق مبانی نماز در بین کارکنان این وزارت خانه هستیم.
وی ادامه داد: فضای مجموعه جهاد کشاورزی فضای فرهنگی و دینی ببینیم که در کارکنان این مجموعه تاثیر گذار است که یکی از این مبانی بحث عفاف و حجاب است زیرا عفاف و حجاب یک بحث پایه و اساسی است و به همین دلیل است که دشمنان روی آن سرمایه گذاری زیادی می کنند.
مسئول امور استان های حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه فقط موضوع حجاب بحث حجاب سر نیست، گفت: بلکه این موضوع اثر مستقیمی روی مسایل دینی می گذارد و آن ها را تحت الشعاع قرار می دهد.
وی همچنین به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اضافه کرد: این موضوع در مجموعه کشور دنبال می شود و برای آن قانون تصویب شده و ما به دنبال آن هستیم که این دو فریضه ای که در جامعه مغفول شده، راهکاری برای عملی تر شدن آن هستیم.
وی یکی از راهکارها را تشکیل گروه های یاوران معروف دانست و افزود: در استان ها نیز این جلسات برگزار می شود و مشکلات حوزه نمایندگی مورد بررسی قرار می گیرد.
ایمانی تبار یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این نشست را بررسی و ترویج فرهنگ زکات برشمرد و گفت: حدود 400 نفر در حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی مشغول امر فرهنگ سازی هستند و به دنبال ترویج فرهنگ زکات برای رفع فقر و رفع مشکلات روستاها هستند.
وی افزود: ترویج فرهنگ زکات مستحب نیز یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این نشست است.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.