معاون سازمان های قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت:امر به معروف و نهی از منکر سدی محکم در مقابل منکرات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،حجت الاسلام قدرت الله علیزاده همایش طلایه داران معاونت قضائی،نظامی و انتظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران اظهار داشت:به دلیل تقارن هفته امر به معروف و نهی از منکر با ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورا لازم است تا اهداف امام حسین(ع) در جامعه عملی شود.

وی با اشاره به اینکه هدف امام حسین(ع) ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است ،افزود: نیاز به عمل، بیشتر از گفتار بایستی در جامعه ترویج یابد چرا که امام حسین(ع)نیز بیشتر عمل می کرد .

معاون سازمان های قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به نقش ناجا در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در تفرجگاه ها برای تذکر لسانی و اجرای قانون در جهت فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیشتر حضور داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه از جمله مواردی که در کنار بدحجابی شاهد اشاعه آن هستیم موضوع سگ گردانی است که زیبنده نظام جمهوری اسلامی ما نیست و یک ضد ارزش تلقی می شود.

حجت الاسلام علیزاده به تولید و توزیع لباس‌های نامتعارف و هنجار شکن در جامعه اشاره کرد و گفت:  هرگونه هنجار‌شکنی در حوزه عفاف و حجاب بایدتوسط نهادهای مربوط برخورد قانونی شود.

وی تشکیل شعبات ویژه در دادسراهای عمومی برای حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر امری لازم دانست و گفت:راه اندازی کمسیون مفاسد اجتماعی و تعامل با معاونت های پیشگیری در دادگستری های استان نیز امری ضروری است

حجت الاسلام علیزاده تهیه و انتشار مقالات با محوریت نقش احکام در امر به معروف و نهی از منکر  و بهره گیری از هنر رسانه ای و فناوری را نیز امری لازم و ضروری دانست.

وی با بیان اینکه متاسفانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه قرار گرفته است ادامه داد:شورای امر به معروف و نهی از منکر برای ترویج این فرهنگ در جامعه تقویت شود.

معاون سازمان قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه رکن اساسی نهضت امام حسین (ع) و پیروزی انقلاب اسلامی اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی آموزش را در ارتقای سطح آگاهی آمران به معروف و نهی از منکر را امری ضروری دانست و گفت:نظام جمهوری اسلامی نظام امر به معروف و نهی از منکر است  که باید برای بقای آن تلاش کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.