دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان خبر امحاء 40 تن انواع مواد مخدر در این استان را اعلام کرد.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اعلام کرد: به مناسبت روز جهانی مبارزه با موادمخدر ۴۰ تن انواع مواد خانمان سوز مخدر در سیستان و بلوچستان طی مراسمی با حضور شماری از مدیران و مسوولان استان امحاء شد.

به گزارش جماران، علی زندی در حاشیه این مراسم گفت: این میزان مواد مخدر شامل ۲۲ تن حشیش، ۹۸ کیلو تریاک، ۲۵ کیلو هروئین و بقیه از انواع موادمخدر است. تلاش بی وقفه نیروهای انتظامی، مرزبانی، امنیتی، سپاه و بسیج و همکاری خوب مردم مرزنشین استان  منجر به افزایش قابل توجه کشفیات موادمخدر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: مبارزه با موادمخدر و برخی معضلات و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک دغدغه اصلی در جامعه مطرح است بطوریکه رهبر معظم انقلاب شخصا در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود و پنج آسیب اولویت‌دار را اعلام کردند که یکی از مهمترین کلید واژه‌های این نوع آسیب‌ها، موضوع مبارزه با موادمخدر است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به سبب داشتن بیش از یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای افغانستان و پاکستان و بیش از ۳۱۰ کیلومتر مرز آبی در دریای عمان همواره مورد طمع سودجویان و سوداگران مرگ برای حمل و نقل، نگهداری و بعضا ترانزیت موادمخدر است که خوشبختانه با حضور مقتدرانه نیروهای مرزبانی، انتظامی و امنیتی هم اینک از امنیت مطلوبی برخوردار است.

زندی ادامه داد: مردم ما بخوبی می دانند امروز مافیای موادمخدر نسل پویای جامعه را هدف قرار داده که باید با هوشیاری تمام با آنان مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر از حوزه یک دستگاه و ارگان خارج است، گفت: باید در بحث اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر تمامی ارگان ها از جمله سپاه و بسیج، سمن ها، امامان جمعه و جماعات، علما و روحانیون، رسانه ها و تمامی کسانی که صاحب تریبون هستند پای کار باشند تا فرهنگ سازی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.