دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماهه سالجاری ماموران انتظامی، اداره کل اطلاعات، مرزبانی و بسیج بیش از ۹۱ تن انواع موادمخدر در این استان کشف و ضبط کرده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماهه سالجاری ماموران انتظامی، اداره کل اطلاعات، مرزبانی و بسیج بیش از ۹۱ تن انواع موادمخدر در این استان کشف و ضبط کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش جماران، علی زندی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۸۵ تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد که در مقایسه با سال ۹۷ بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است، گفت: در سه ماهه سالجاری ماموران انتظامی، اداره کل اطلاعات، مرزبانی و بسیج بیش از ۹۱ تن انواع موادمخدر در این استان کشف و ضبط کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۲ درصد رشد داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان ادامه داد: این آمار نشان از صلابت، همت، غیرت و کوشش همکاران در دستگاه های مقابله ای استان و حمایت همه جانبه دستگاه قضایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی به منظور کاهش سن اعتیاد در سیستان و بلوچستان در حال انجام است زیرا معتقدیم که دولت به تنهایی نمی تواند با پدیده شوم اعتیاد مبارزه کند و همه دستگاه‌ها، ارگان ها و کسانیکه می توانند در این عرصه یاریگر باشند، باید ورود کنند.

زندی بیان کرد: اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر یکی از سیاست های چندساله ستاد است و در همین راستا، سیاست اصلی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور موضوع یاریگران زندگی است.

وی گفت: همه باید یاریگر و کمک کننده یکدیگر باشیم زیرا تنها یک دستگاه نمی تواند این وظیفه مهم را بخوبی انجام دهد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی اقدامات بسیار خوبی در استان در حال انجام است بطوریکه سال گذشته با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در استان بیش از ۴۴ مصوبه به تصویب رسید که در حوزه های مقابله ای، سازمان های مردم نهاد و حوزه فرهنگی بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اینک در اداره کل آموزش و پرورش استان بحث یاریگران زندگی به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: اقدام ارزنده دیگری که انجام شده و امسال مردم شاهد تحقق آن خواهند بود، راه اندازی نمایشگاه سیار در مناطقی که شاید دسترسی به امکانات لازم در حوزه پیشگیری وجود نداشته باشد، است.

زندی گفت: در همین زمینه تفاهم‌نامه ای با صدا و سیما امضا شده تا برنامه های خود را حول محور اطلاع رسانی و آگاه سازی برای مخاطبان و به ویژه خانواده ها گسترش دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم اطلاع رسانی کافی و درست و شیوا را برای خانواده ها مدیریت کنیم، بخش مهمی از مشکلات جامعه در زمینه موادمخدر برطرف خواهد شد زیرا خانواده نقش کلیدی را در این زمینه دارد.

وی بیان کرد: در زمینه کشفیات موادمخدر رشد قابل توجهی را شاهد هستیم البته رشد کشفیات نمی تواند مبنایی در حوزه مبارزه باشد اما به واسطه هوشیاری و تلاش خوب نیروهای انتظامی، اطلاعات، سپاه و دستگاه های مقابله ای و قضایی، امروز شاهد افزایش کشف موادمخدر و دستگیری سوداگران مرگ در استان هستیم.

زندی ادامه داد: متاسفانه امروزه حتی کشفیات کم مواد مخدر نیز با درگیری همراه است که نیروهای مقابله ای را با مشکل مواجه می کند.

وی گفت: برخورد با موضوعات اجتماعی نیز باید به شیوه و سبک و سیاقی باشد که خروجی آن افزودن یک واحد به داشته های مردم به ویژه در زمینه اعتیاد باشد و رسانه نیز باید در این زمینه به عنوان یاریگر عمل کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در گذشته بسیاری از آمارهای مربوط به اعتیاد ارائه نمی شد اما در این چندسال اخیر این مشکل برطرف شد زیرا معتقدیم هرچه آمار مکتوم باشد، جامعه متضرر خواهد شد البته خبر باید حداقل آسیب را داشته و جنبه مثبت داشته باشد.

وی ادامه داد: نگاه مسوولان و به ویژه استاندار سیستان و بلوچستان در انتشار اخبار مختلف در این حوزه بسیار شفاف و روشن است و استاندار در این زمینه بسیار تاثیرگذار و دقیق عمل می کند.

زندی گفت: شرایط زمینه ساز در رابطه با اعتیاد از ۲ حوزه خارج نیست و در گرایش به موادمخدر یا جامعه  و یا خانواده مقصر هستند که بیشترین مسوولیت بر عهده خانواده است.

وی افزود: زحمات همکاران در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید مورد توجه قرار گیرد زیرا نیروهای خوبی در حوزه مقابله در حال فعالیت هستند و هرچه شفافتر آمار این حوزه ارائه شود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان همچنین به نقش خبرنگاران در زمینه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: اعتقاد داریم خبرنگاران زبان و صدای مردم هستند و به عنوان یک بازوی توانمند و حلقه واسطه بین مردم و دولت و حاکمیت ایفای وظیفه می کنند و می توانند در زمینه مبارزه با موادمخدر و  هدایت گرفتار شدگان در دام اعتیاد به سمت سالم سازی بسیار موثر باشند. 

وی گفت: به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر ۴۰ تن انواع موادمخدر شامل حشیش، تریاک، هرویین و سایر موادخانمانسوز مخدر فردا در زاهدان امحا می شود.

زندی با تقدیر از تلاش نیروهای جان برکف عضو شورای تامین استان گفت: همکاری خوب مردم استان و تلاش موفقیت آمیز نیروهای دستگاههای زیرمجموعه شورای تامین استان قاچاقچیان عمده و خرده فروش در هیچ نقطه ای از این استان احساس آرامش نمی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.