مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: جرم 75 درصد زندانیان خراسان جنوبی مواد مخدر است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جرم 75 درصد زندانیان خراسان جنوبی مواد مخدر است، گفت: به علت شیوع کرونا از هفتم اسفند ماه ۲۲۹۰ زندانی به مرخصی رفتند.


به گزارش جماران، علی هاشمی با بیان اینکه ۶۲ درصد زندانیان خراسان جنوبی در رده سنی ۱۸ تا ۳۹ سال قرار دارند، افزود: کاهش هدفمند جمعیت کیفری استان، توسعه و بهسازی فضای نگهداری زندان‌ها و انتقال زندان به خارج از شهر از جمله اولویت‌های این سازمان است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مواد مخدر با ۷۵ درصد کل جرائم، بیشترین جرم زندانیان استان را تشکیل داده و سرقت نیز با ۱۳ درصد در رده دوم جرائم قرار دارد.

هاشمی یادآور شد: طی سال گذشته ۶۱۶۱ نفر وارد زندان‌های خراسان جنوبی شده‌اند و جرم سرقت در سال ۹۶ حدود ۱۴ درصد، در سال ۹۷ نیز ۱۵ درصد و در سال ۹۸ نیز حدود ۱۶ درصد جرائم زندانیان ورودی به زندان‌های استان را تشکیل داده است.

وی بیان کرد: در سه ماهه سال جاری ۱۳۰۱ نفر وارد زندان‌های خراسان‌جنوبی شدند و ۵۰۹ نفر نیز در این مدت از زندان آزاد شده‌اند.

هاشمی ادامه داد: فضای فیزیکی برای هر زندانی در خراسان‌جنوبی حدود ۱۷ مترمربع است و کمترین فضای فیزیکی را زندان نهبندان با هفت مترمربع و بیشترین فضای فیزیکی را زندان طبس با ۲۷ متر مربع در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه به علت شیوع کرونا از هفتم اسفند ماه ۲۲۹۰ زندانی به مرخصی رفتند، اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی تمام زندان‌ها به خارج از شهرها منتقل شده‌اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۶۷ درصد زندانیان استان بومی و ۳۳ درصد غیر بومی هستند و طی سال گذشته ۳۷۰ نفر از افراد در حبس در زندان‌های استان به زندان‌های موطن خود انتقال داده شدند.

هاشمی بیان کرد: طی سال گذشته در زندان‌های خراسان‌جنوبی ۱۳۰ دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای برگزار شد که طی آن ۱۹۶۹ نفر در آزمون‌های این دوره‌ها پذیرفته شدند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هزار زندانی حافظ یک تا ۳۰ جز در خراسان‌جنوبی هستند و ۴۶۲ نفر از خانواده زندانیان نیز حافظ قرآن شدند و توانستند از مرخصی عضو در حبس خانواده‌شان بهره‌مند شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی از کمک ۷۱۵ میلیون تومانی خیرین در جشن گلریزان امسال خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۸۲ نفر و از ابتدای سال نیز ۱۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با کمک خیران آزاد شدند.

هاشمی یادآور شد: از تمام ورودی‌های جدید زندان‌ها تست کرونا گرفته می‌شود و در این راستا تست هفت نفر از ورودی‌های جدید به زندان‌های خراسان‌جنوبی مثبت بود که برای درمان آنان تمهیدات لازم اندیشیده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.